Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång usb keyboard

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Miditech Midistudio-2 keyboard, kopplar in den, installerar drivrutinerna från miditechs hemsida... (www.miditech.de). "miditech universal DRIVERS for MAC G4/G5"
Jag har en macbook, ska det spela någon roll?

Men det händer inget när jag trycker på tangenterna i garageband, det står också "0 midi enheter upptäckta" i inställningar.
Har jag missat ställa in något i garageband eller i MacOS? Eller finns det helt enkelt inga drivrutiner till macbook?

kan det ha något med intel-processorerna att göra? föreslår att mailar miditech.

aah, tänkte jag också.. för det är inte intel i G4 eller G5 va?
Har mailat dom, dom sa att dom inte haft några problem med drivrutinerna och att jag skulle testa keyboarden på en annan dator och i en annan usb kontakt. Testat båda...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 21:41

Samma problem

Ursprungligen av caelestis:

aah, tänkte jag också.. för det är inte intel i G4 eller G5 va?
Har mailat dom, dom sa att dom inte haft några problem med drivrutinerna och att jag skulle testa keyboarden på en annan dator och i en annan usb kontakt. Testat båda...

Hej!
Tänkte bara kolla om du kom igång med ditt keyboard till din intel-mac. Fick min macmini idag och blev lite besviken när jag läste att miditech-keyboardet inte funkar till Intelmac.

Mvh
Henric

Ursprungligen av henric:

Hej!
Tänkte bara kolla om du kom igång med ditt keyboard till din intel-mac. Fick min macmini idag och blev lite besviken när jag läste att miditech-keyboardet inte funkar till Intelmac.

Mvh
Henric

Hej,
nope.. det är tydligen så att dom inte har några drivrutiner som stödjer Intel Macar
Jävligt dåligt!

  • Medlem
  • 2006-09-22 13:21

Drivrutiner funkar generellt inte till Intel om de är gjorda för G4/G5, min gissning är att de inte känner till det i så fall.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2009-12-08 21:47

Samma problem här. Fan ta miditech som inte kan fixa drivrutiner. Finns det någon som vet var deras brevlåda bor eller som kan påpeka detta för dem. Jag kan inte tyska.

1
Bevaka tråden