Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på photokina

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 15:43

Mindre än en vecka kvar, någon som vet något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-19 16:30

Vet ingenting
Tror dock på att det blir höftid att passa på och uppgadera MacBooken. Möjligen kommer MacBooken att framställas som en ultraportabel fotostudio, jag vet inte.. Whatever, bara någon stort händer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 18:35

Nya Macbook Pro och Aperture 1.2 el 2.0 tror jag (och de flesta andra?) på.

Hade ju varit kul med uppgraderad MacBook, men jag tror att de uppgraderar MacBook Pro först och väntar ett tag innan de uppgraderar MacBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 19:10

Jag är sugen på ett digitaliseringsbord för proffs från Apple.

  • Medlem
  • 2006-09-20 01:04
Ursprungligen av acke:

Jag är sugen på ett digitaliseringsbord för proffs från Apple.

Wacom har patenterat den bästa teknik jag kan föreställa mig, så det lär vi nog få vänta på... och varför tror du att Apple skulle göra något som är bättre?

Vad betyder det acke?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 22:36
Ursprungligen av Calleponken:

Vad betyder det acke?

Hur menar du?

Håller helt med dig Acke! Vore riktigt nice faktiskt

(Digitaliseringsbord - ritplatta med "penna")

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 12:43

ja, varför inte?! Lite some byern platta och så dyker Foveon upp. Finns säkert nått coolt, minns den där videon på någon som ritade fritt med fingrar på en skärm. Kanske det är dags att förverkliga den idén, även om den nu inte kom från apple.

Jag ser fram emot photokina, och kommer att vara där. Vid Sigmas monter om det är någon som vill snacka digitalfotografi. (och Sigma SD14)

Ursprungligen av Rytterfalk:

ja, varför inte?! Lite some byern platta och så dyker Foveon upp. Finns säkert nått coolt, minns den där videon på någon som ritade fritt med fingrar på en skärm. Kanske det är dags att förverkliga den idén, även om den nu inte kom från apple.

Inte för att jag vill slå hål på dina förväntningar, men den idén kommer aldrig någonsin att lyckas på marknaden så länge den inte tillför något väldigt revolutionerande till användarnas arbetsflöden och gör deras jobb lättare till en rimlig penning. Det räcker inte med ännu en ny dyr leksak som ger riskkapitalisterna ståfräs; du anar inte hur många sådana "revolutionerande" (och tekniskt förfinade) nya inmatningsmetoder som totalfloppat av just den anledningen...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-20 14:50
Ursprungligen av Rytterfalk:

ja, varför inte?! Lite some byern platta och så dyker Foveon upp. Finns säkert nått coolt, minns den där videon på någon som ritade fritt med fingrar på en skärm. Kanske det är dags att förverkliga den idén, även om den nu inte kom från apple.

Jag ser fram emot photokina, och kommer att vara där. Vid Sigmas monter om det är någon som vill snacka digitalfotografi. (och Sigma SD14)

Skriv till 'Dragons Den'. Jag tror det är BBC. Där finns 5 riskkapitalister med £100 000 vardera att satsa om de gillar din idé.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 23:09
Ursprungligen av bossep:

Skriv till 'Dragons Den'. Jag tror det är BBC. Där finns 5 riskkapitalister med £100 000 vardera att satsa om de gillar din idé.

Nog kan det vara så att det är få som har användning av det, men nog är det också fler än jag som är intresserade av att ha en helt skärmbaserad macbook.?! Program som Aperture skulle bli riktigt kul att arbeta med om du kunde sitta där o "känna" dig fram i färgbearbetning etc. Jag tror nog att det finns en marknad bland vanliga dödliga som bara vill ha nått fränt som är annorlunda. Nu råkar mina rawfiler inte fungera i Aperture, men om de skulle ha gjort det så..

Mer innovationer slår jag på trumman för. Dum dum dum dum

Och mer stöd för RIKTIGA* kamerafiler.. dum dum dum

*Sigma SDx kamera RAW

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 14:52

Ok, nu har jag inte sagt att det kommer något digitaliseringsbord från Apple. Däremot tycker jag att Wacoms bord är ganska fula och att programvaran kan vara ganska buggig.

Dessutom, hur skulle världen se ut om folk satte sig ned och tänkte "Det där finns ju redan, inte kan jag tillföra eller utvecka något bättre."?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-20 15:42
Ursprungligen av acke:

Ok, nu har jag inte sagt att det kommer något digitaliseringsbord från Apple. Däremot tycker jag att Wacoms bord är ganska fula och att programvaran kan vara ganska buggig.

Dessutom, hur skulle världen se ut om folk satte sig ned och tänkte "Det där finns ju redan, inte kan jag tillföra eller utvecka något bättre."?

Jag har hittat min tvillingsjäl!!
Precis mitt resonemang också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 20:53
Ursprungligen av bossep:

Jag har hittat min tvillingsjäl!!
Precis mitt resonemang också.

Javisst.

Ha, 2 mot 1, 2 mot 1. Vad säger du nu då stfm, va va va.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-20 21:15
Ursprungligen av acke:

Javisst.

Ha, 2 mot 1, 2 mot 1. Vad säger du nu då stfm, va va va.

va va

  • Medlem
  • 2006-09-22 00:17
Ursprungligen av acke:

Javisst.

Ha, 2 mot 1, 2 mot 1. Vad säger du nu då stfm, va va va.

Jag replikerar med att jag tycker Wacoms bord är snygga, och jag har inte upptäckt att mjukvaran har varit buggig...

Jag ser inga problem med om Apple skulle göra digitaliseringsbord, brödrostar, permesanrivjärn eller såna där bananformade flygkuddar som vissa har, men... varför?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 16:51

Jag vill ha en macbook, vit, med touchscreen (vridbar, en tablet macbook kanske), Core 2 Duo, och GMA X3000 (eller nåt ännu bättre), men det är nog inte särskilt troligt:( .

Det som skulle vara grymt skulle vara en skärm som var ultratryckkänslig, så att man skulle kunna 'måla' på den med en 'pensel'. Tänk dig att slippa kladda med färger, utan bara kunna måla direkt i datorn:) . En macbook (pro) med inbyggt digibord istället för touchpad skulle vara ganska trevligt också.

photokina den 25 e: Nya Apple Cinema Display
leverans av min Mac Pro den 28....

ok Apple .. ge oss nya ACD till min nya Mac Pro

Jag undrade bara vad ett digitaliseringsbord va, men det vet jag nu

  • Medlem
  • 2006-09-21 17:44

Apple har ju en massa patent som rör gränsnitt på tryckkänsliga skärmar så ett bord vore verkligen något... Vore fint inom musikproduktion också.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-21 17:46

Jag tror att digitaliseringsbord är en alldeles för liten marknad för Apple. Jag tror inte ens dom har snuddat vid tanken på att tillverka digibord - folk vet inte ens vad det är. Låååååååångsöööööökt

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 19:53

Den här tråden har spårat ur

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-09-24 11:46

Inga rykten om vad som är nytt i en ev. uppdatering av Aperture?

Blir det någon liverapportering nånstans eller får man läsa nyheterna i efterhand? Vilken tid går det hela av stapeln?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-24 17:57
Ursprungligen av fredrik_bt:

Blir det någon liverapportering nånstans eller får man läsa nyheterna i efterhand? Vilken tid går det hela av stapeln?

Ja vilken tid är det och kommer det att strömmas via apple.com som vanligt?

Ursprungligen av boris91:

Ja vilken tid är det och kommer det att strömmas via apple.com som vanligt?

Menar du strömma live? Det var väl år och dar sen det skedde.

Det verkar vara ett ganska litet event Apple ska ha. Chansen är stor att det inte blir nån ström alls. Varken live eller efteråt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 15:50

adm_kenshin! Amen!

Bevaka tråden