Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med celler och text.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fråga om HTML eller generellt Dreamweaver. När jag lägger in text i celler som jag gjort två spalter av så hamnar den ena text massan till höger lite nedanför gämfört med den vänstra spalten. Detta trots att i DW så är båda textblocken upptryckta högst upp. Ser alltså annorlunda ut i webbläsaren.

Alltså: Jag har en cell till vänster med text och en cell till höger med text. I varje cell ligger text, den högra textmassan börjar ngn rad nedan för den vänstra.

Hur fixar man detta?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-20 12:34

Börja testa detta:

Sätt pekaren i cellerna (en i taget). Kolla i "Property inspectorn", dvs fönstret med en massa val för elementet du jobbar i för tillfället. Sätt "Vertical alignment" till "top".

Om inte det funkar, så kanske du har ena texten som t.ex. paragraf, medan den andra är oformaterad. Markera texterblocken (ett i taget förstås), högerklicka och välj paragrafformat eller "none" för båda.

Tips: Dreamweaver har en väldigt omfattande hjälpsektion.....

Ja, omfattande var ett ord som jag tycker stämmer aldeles utmärkt Jag kan till och med kan tänka mig at klämma in ordet "enormt" före

Det sistnämda om paragraf gjorde att jag löste det hela.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-20 15:46
Ursprungligen av Matador2003:

Ja, omfattande var ett ord som jag tycker stämmer aldeles utmärkt Jag kan till och med kan tänka mig at klämma in ordet "enormt" före

..eller som gubben far sa när han ville vara skojig: "kollofruktansvärt"

Ursprungligen av Matador2003:

Det sistnämda om paragraf gjorde att jag löste det hela.

Bra. man blir lite störd ibland när ett program gör saker man inte bett det om. T.ex. att formatera text. Många har kliat sig i huvve p.g.a. just det där. Jag också.

1
Bevaka tråden