Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels Desktop hänger datorn

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-19 07:37

Jag har haft min Mac Pro i snart en vecka och är inte speciellt hemma i Mac-världen än. Dock blev jag nyfiken på att testa parallels desktop och laddade därmed hem en testversion.

Att installera programmet var inga problem. Att sedan skapa en "VM" gick också bra. Nu kommer problemet - När jag trycker på "play-knappen" så låser sig datorn och det dyker upp en skärm som tvingar mig att stänga av datorn på knappen.

Vad har jag gjort för fel?

Försökte sedan avinstallera PD, men hittade ingen avinstalleringsknapp.... ja, man är ju som sagt rätt ny switcher....

mvh /Peter

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2006-09-19 10:47

De verkar ha uppdaterat Paralell nu. Jag hade samma problem som du har men jag laddade ner denna versionen (Parallels-Desktop-1884-Mac.dmg) och nu fungerar det som det ska.

Lycka till.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-19 11:42

Aha.... Jag kollade min version nu och det var "1848". Jag laddade hem den igår... Men jag får väl ladda hem en ny idag.

Det ska väl gå att trycka på "play" utan att man har en CD-skiva instoppad??!!

...ska leta upp den nya versionen nu...

Tack!

Mvh /Peter

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-19 12:30
Ursprungligen av Gomer:

De verkar ha uppdaterat Paralell nu. Jag hade samma problem som du har men jag laddade ner denna versionen (Parallels-Desktop-1884-Mac.dmg) och nu fungerar det som det ska.

Lycka till.

Har du något tips om vart jag kan hitta den senaste versionen? Jag gick till Parallels hemsida, men där hittade jag bara 1848-versionen...

Mvh /Peter

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-19 12:34

sorry... jag var lite ivrig. Har hittat den nya versionen. :">
Dock inte på Parallels egen hemsida...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-19 15:02

uppgradering?

Förresten... nu kommer ett moment som jag inte kan - Hur uppgraderar jag ett redan installerat program? Ska jag bara installera den nya versionen, eller måste jag ta bort den gamla först? Hur ska jag gå tillväga för att det ska gå rätt till? Jag har inte hunnit avinstallera så mycket i mac-världen än....

Mvh /Peter

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2006-09-22 08:31
Ursprungligen av pwphoto:

Förresten... nu kommer ett moment som jag inte kan - Hur uppgraderar jag ett redan installerat program? Ska jag bara installera den nya versionen, eller måste jag ta bort den gamla först? Hur ska jag gå tillväga för att det ska gå rätt till? Jag har inte hunnit avinstallera så mycket i mac-världen än....

Mvh /Peter

Ofta är det så enkelt som att dra och släppa den nya programfilen till /Applications så uppgraderar du. Ibland så är det en installationsfil som du enkelt dubbelklickar på och följer instruktionerna.

Tillbaka till Paralell:
Något som jag märkt nu när jag installerat en winxp är att nätverket så riktigt långsamt, samt det går riktigt långsamt att logga in på den domän. Någon som har samma problem eller tips på hur man skulle kunna snabba upp det?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-09-19 16:24
Ursprungligen av pwphoto:

Jag har haft min Mac Pro i snart en vecka och är inte speciellt hemma i Mac-världen än. Dock blev jag nyfiken på att testa parallels desktop och laddade därmed hem en testversion.

Att installera programmet var inga problem. Att sedan skapa en "VM" gick också bra. Nu kommer problemet - När jag trycker på "play-knappen" så låser sig datorn och det dyker upp en skärm som tvingar mig att stänga av datorn på knappen.

Vad har jag gjort för fel?

Försökte sedan avinstallera PD, men hittade ingen avinstalleringsknapp.... ja, man är ju som sagt rätt ny switcher....

mvh /Peter

Verkar få samma problem med de nya iMacarna (Intel Core 2 Duo, 2.16 GHz). Fler som har testad?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-09-22 18:59
Ursprungligen av Sten_n:

Verkar få samma problem med de nya iMacarna (Intel Core 2 Duo, 2.16 GHz). Fler som har testad?

Funkar nu med en ny uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-24 14:19

Jag fick samma problem med min imac 24. Efter att ha provat bootcamp och inte fått de att funka så tänkte jag prova Parallels, och exakt samma sak hände, Den bad mig att starta om datorn genom att hålla in power knappen.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-09-29 16:11

Jag har också samma problem med min iMac 20" core 2 duo 2.16 Mhz. Laddar ner Parallels från deras hemsida, installerar och gör klart. men så fort jag trycker på "Play"-knappen så hänger sig hela datorn och jag tvingas stänga av den med strömbrytaren.

Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-09-29 20:27

version 1922 kom nyss, testa den för eventuella buggfixar.

Skall funka mycket bättre på Mac Pro och iMac C2D

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-09-29 23:08
Ursprungligen av Buckner:

version 1922 kom nyss, testa den för eventuella buggfixar.

Skall funka mycket bättre på Mac Pro och iMac C2D

Japp, funkade hur bra som helst! Lite coolt att ha Win XP på "lagom distans" i ett litet fönster...

Lyckas dock inte få till någon internetuppkoppling, trots att jag kollat både user guide och div. forumtrådar. Någon som vet var man kan hitta en enkel steg-för-steg-guide?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-10-19 16:29

Parallel o mer plats?

Tänker installera Parallels desktop på systemdisken men vill helst ha den virtuella Xp disken på en andra "fysisk" intern hårddisk där jag tänkte tilldela en 50gig. Hur åstadkoms detta? Vill helst inte börja "fippla" med partioneringar etc. efter programinstallationen.

Per

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-10-19 18:30

Hrmm. Har lusläst lite extra i manualen http://download.parallels.com/GA/Parallels_Desktop_for_Mac_User_Guide.pdf. Det står tydligt hur man gör.
So folks don´t bother.

Per

1
Bevaka tråden