Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro Val

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jämför 2 st Macbook Pro Modeller:

- 2Ghz Intel Core Duo med 128 MB GDDR3-minne (grafikminne)
- 2,16Ghz Intel Core Duo med 256 MB GDDR3-minne (grafikminne)

När väljer man den ena och när den andra?
Har ni exempel?

Kan hålla med om att den lite tyngre håller längre med tiden!

Mina användningsområden:
Skapa hemsidor, bildbehandling (photoshop), ljudbehandling, som mediaspelare, titta på flm (bör klara HD)

Jag får aldrig tummen ur!

/manne

Bägge kommer klara allt du nämner precis lika bra och under lika lång tid. Skillnaderna i praktiken är några procent. Men givetvis är den snabba snabbare. Men inte så mycket att den "långsamma" inte klarar allt den snabbare gör. HD klarar bägge utan att hacka.

Tack! Känner du till ngn sida som jämfört dessa modeller så man kan se hur mycket det skiljer?

/manne

Faktiskt finns det en bra sida:
http://barefeats.com/mbcd2.html

Nu jämför de iofs 15" med 2,0 256MB och 17" med 2,16 256MB. Tydligen har MBP 17" begåvats med ett något snabbare grafikkort än 15" som du ser om du läser testet.

Hittade inget test där de jämför 128MB mot 256MB men det finns säkert nån här som känner till ett.

Ska kika! men jag blir gråtfärdig när jag ser att macbooken har nästan lika bra resultat som macbook pro. Enda tanken i huvudet just nu är, vad får jag eg. för några tusenlappar extra för en MBP, jo, lite snyggare skal och större skärm. :/ är det värt det o pengarna?

Kan man tänka sig att ha bara 13" att jobba på så är det väl svårt att motivera så många tusenlappar extra, men kan man inte det så har man ju inget val. förhoppningsvis kommer det inte dröja allt för länge innan man får lite mer än så för pengarna!

Precis, det ryktas (igen) om att MacBook Pro är nära en uppdatering och då får CoreDuo 2. Uppdatering av MacBook sägs dröja lite längre.

Så orkar du vänta med köp en vecka tycker jag du ska göra det. Då ska Apple ha pressmöte på Photokina i Tyskland. Apple har sitt möte den 25/9, dvs nästa måndag.

Har du tur kommer uppdaterad MacBook Pro då. Har du otur kommer "bara" uppdaterad mjukvara.

Jag sitter och hoppas, men det stör mig lite att det inte är en tisdag, är inte det ett dåligt tecken?

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Jag sitter och hoppas, men det stör mig lite att det inte är en tisdag, är inte det ett dåligt tecken?

Photokina börjar den 26/9 och de flesta tillverkare lanserar sina produkter före det.

Oja, Jag kan vänta..

Men tack för alla svar.

Det känns ju lite bättre, då kan jag fortsätta hoppas!

1
Bevaka tråden