Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon provat Nokia n73

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undra om någon har provat nokia n73? Hur funkade telefonen med isync m.m.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-13 07:23

Finns plugin att få tag på för den, tex här http://www.novamedia.de/sync/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-16 16:44

Robban! Kanontips. Hittar inte detta någonstans annars!
Men. Sitter med en mac utan Bluetooth... Vet du om det finns
något liknande program för USB?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-16 22:18

Ingen aning..Har köpt en N73 nu och sålt min M600..

sålde oxå min M600i o köpte en N73, finn ännu ett plugins, som desstom ä gratis: http://web.mac.com/mac.tomster/iWeb/mactomster/isync-plugin.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 22:03

Finns inget för usb.. bara bluetooth

hmm.. var sugen på att köpa en M600i men nu tror jag det lutar åt Nokia n73... Är den schysst? mindre buggig? tycket dock att m600i är lite snyggare. är den ett bra köp? har hittat den för 4400 på nätet..

N73 känns mer som en telefon än M600 som känns mer som en handdator. N73:an tycker jag är snabbare i menyerna. M600 kan bli snabbare av ny mjukvara, men kollar man tidigare SE symbian mobiler så har de alltid varit lite sega. Tycker det är mindre buggar i N73, även om det blivit klart bättre med senaste firmwaren på M600i.

är MYCKET nöjd med min N73 och ångrar inte bytet. M600 är fin, men man kan inte styra den helt o hållet utan att använda tryckkänsliga skärmen och personligen passade det mig inte. sen spelar det väll kanske in i min bedömning att M600:an gick sönder efter 8 dagar, vilket mycket väl kan ha varit en tillfällighet.

tycker man får mer för pengarna när man köper N73 dessutom.

då var den beställd! den där gratis isync pluginen... finns det någon bruksanvändning på engelska? tyska är inte min starka sida.

alltså, när du laddat hem den, så mountar du den. på "disken" du får upp ligger pluginen, därligegr oxå en alias mapp, alltså en genväg till rätt mapp. bara att ta den pluginen o dra o släppa den på aliasmappen så läggs den in på rätt ställe i systemet, efter att du gjort detta ska du kunna lägga till mobilen systemhanteraren för bluetooth och sen efter det lägga till den i isync. tror du måste välja att kunna använda nallen som modem när du lägger till den i bluetooth, dock så komemr du ju aldrig att använda den som modem (kanske :D, vad vet jag om vad du behöver )

eller fritt översatt o lite förkortat (min tyska är inte 100 heller):

Anleitung:

1. iSync beenden
2. Ziehe die Datei "mactomster.phoneplugin"(orange markiert) an den Alias "Datei hier drauf ziehen!" (rot markiert)
3. iSync neu starten
4. Phone neu koppeln und im iSync einbinden

1. avsluta isync
2. dra pluginen "mactomster.phoneplugin"(orange markerad) till alias-mappen (röd markerad).
3. Starta nu iSync
4. du ska nu kunna välja till N73 i iSync

Tackar! ska testa så fort den dyker upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 23:15

Sitter i valet och kvalet mellan SE M600 och Nokia N73. Har tidigare inte gillat Nokias mobiler, men denna N73 verkar ju vara riktigt trevlig, speciellt om den lirar väl med iSync.
Är det någon som har lite mer erfarenheter att dela med sig av?
Hur funkar kopplingen till Flickr - någon som testat?
Hur bra är kalender och adressbok o.s.v?

Tacksam för alla synpunkter ni har!

med tredjeparts plugins så funakr N73 med isync ja, precis som vilken annan mobil som funkar me isync.

riktigt fin mobil, blir bara mer o mer nöjd med mig för var dag som går

  • Medlem
  • 2006-10-19 12:15

Flickr-kopplingen fungerar väldigt väl. Istället för att skicka bilden som mms väljer man Flickr, så kopplar telefonen upp och skickar den till datakostnad.

Jag har dock problem med uppkopplingar från Macen. Löser pluginen det? Jag har tidigare redigerat mina inställningsfiler för att få den att synka med iSync. Jag funderar på vad som kommer hända om jag försöker synka den med pluginen installerad ...

1
Bevaka tråden