Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Appleprodukter den 12:e?

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 08:47
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, om du menar så, så kan vi nog säkert säga att det blir ingen "Media Event" nästa tisdag...

MEN, de kan ju göra en "tyst uppdatering", dvs utan att det sker på en presskonferens... som förra veckan när iMac och Mac mini uppdaterades... och då är vi ju på osäker mark igen.

Hehe ja men då är man alltid på osäker mark och sånt kan man inte ta hänsyn till. Tänkte mest om det fanns en officiell event inom 1-2 veckor igen. Då hade jag väntat.

Men jag beställer nu. Lär ju inte bli en månraket av den om det skulle bli uppdatering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 21:46

299$ i USA var det som Steve J sa iaf..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 21:47

Va?? Kan man inte köra Cover Flow i helskärmsläge?? Då var det ju synd att Apple köpte upp det..

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-09-12 22:25

Ingen ny AirPort, hoppades på en ny med video kommer väll lagom till nya media centret i Q1 2007.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 12:51

Tack för tipset
Var ganska lack på den grejen..

En sak som stör mig lite är att jag i många fall får fel omslag till vissa låtar. Till Eagles Hotel California från CD'n med samma namn får jag inte omslaget med hotellet utan ett omslag på vilket det står Tribute to Eagles Hotel California. Jag är inte ens säker på att det är ett Eagles-album. Om jag hade en scanner, står på listan över sånt jag vill ha, så skulle jag själv scanna in omslaget men som det är nu får jag lita mig till Amazon istället och där är bilderna inte alltid i så bra kvalitet...

Måste förresten säga att ni skötte er bra, videoströmmen flöt på ovanligt bra både igår kväll och imorse när jag kollade igenom hela.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 17:10
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En sak som stör mig lite är att jag i många fall får fel omslag till vissa låtar. Till Eagles Hotel California från CD'n med samma namn får jag inte omslaget med hotellet utan ett omslag på vilket det står Tribute to Eagles Hotel California. Jag är inte ens säker på att det är ett Eagles-album. Om jag hade en scanner, står på listan över sånt jag vill ha, så skulle jag själv scanna in omslaget men som det är nu får jag lita mig till Amazon istället och där är bilderna inte alltid i så bra kvalitet...

Betänk att samlingar och andra skivor kan och ofta har olika omslag här mot USA. Den letar också albumarten beroende på dina taggar.
Du kan givetvis ändra albumart till det du anser rätt. Markera alla låtar på vald skiva, välj info och addera bilden till höger..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 22:25
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En sak som stör mig lite är att jag i många fall får fel omslag till vissa låtar. Till Eagles Hotel California från CD'n med samma namn får jag inte omslaget med hotellet utan ett omslag på vilket det står Tribute to Eagles Hotel California. Jag är inte ens säker på att det är ett Eagles-album. Om jag hade en scanner, står på listan över sånt jag vill ha, så skulle jag själv scanna in omslaget men som det är nu får jag lita mig till Amazon istället och där är bilderna inte alltid i så bra kvalitet...

Finns en bra sida som jag använder själv till mina skivor som jag köper in med jämna mellanrum.
Finns i stort sett alltid de senaste omslagen men även äldre omslag.
http://www.cdcovers.to/

Ursprungligen av heiko:

Finns en bra sida som jag använder själv till mina skivor som jag köper in med jämna mellanrum.
Finns i stort sett alltid de senaste omslagen men även äldre omslag.
http://www.cdcovers.to/

Tack för tipset. Den var bra. Om man nu bara kunde slippa undan alla extra reklamfönster som öppnas så fort jag klickar på en bildlänk (jamba, poker etc)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 22:10
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Tack för tipset. Den var bra. Om man nu bara kunde slippa undan alla extra reklamfönster som öppnas så fort jag klickar på en bildlänk (jamba, poker etc)

Ja, tyvärr är det något man få dras med.
Blocka popupfönstren så hjälper det lite grann.

Tråden har väl glidit iväg lite off-topic nu... men här är ett par tips till:

http://www.cover-paradies.to/
http://www.darktown.to/

Ursprungligen av heiko:

Ja, tyvärr är det något man få dras med.
Blocka popupfönstren så hjälper det lite grann.

Sista OT från mig, tror jag, det verkar som om Pithhelmet kan fixa problemen med annonspop-uperna

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 17:15

En liten fråga bara.. Steve Jobs himself sade igår att man nu kan föra över låtarna via sin iPod till en ny dator..

Detta gjorde mig glad, då jag precis efter att ha lagt in alla låtar etc. fick byta till en ny imac.

Innebär detta nu då att jag med iTunes 7 kan föra över mitt gamla bibliotek med listor som nu finns på min ipod, till min nya imac jag får i morgon?

Ursprungligen av governor:

En liten fråga bara.. Steve Jobs himself sade igår att man nu kan föra över låtarna via sin iPod till en ny dator..

Detta gjorde mig glad, då jag precis efter att ha lagt in alla låtar etc. fick byta till en ny imac.

Innebär detta nu då att jag med iTunes 7 kan föra över mitt gamla bibliotek med listor som nu finns på min ipod, till min nya imac jag får i morgon?

Tror bara det är låtar köpta i iTunes du kan synca från iPoden via iTunes.

Men det finns annan mjukvara som kan lösa problemet åt dig.

Ursprungligen av Hagelin:

Tror bara det är låtar köpta i iTunes du kan synca från iPoden via iTunes.

Men det finns annan mjukvara som kan lösa problemet åt dig.

Precis. Finns info om det här.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 08:21

Lite program som fixar albumart utöver iTunes.

iArt
Fixtunes
iTunes art importer

  • Medlem
  • 2006-09-14 08:36

Jag fick en del album-art när jag sökte med automatfunktionen. Sedan fick jag ett gäng till genom att låta iTunes söka specifikt för vissa låtar. Fick nog 25% fler efter det.

/hpe

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 08:41
Ursprungligen av hpe:

Jag fick en del album-art när jag sökte med automatfunktionen. Sedan fick jag ett gäng till genom att låta iTunes söka specifikt för vissa låtar. Fick nog 25% fler efter det.

/hpe

Exakt samma sak för mig när jag efteråt manuellt bad den söka efter en skiva/låt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 12:34

Till omslag i iTunes rekommenderar jag skarpt programmet "clutter" som finns på versiontracker. Det är grymt smidigt, och hittar allt!

Tror det körs i Rosetta dock, då det kan sega till rejält!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-15 12:41

Då kan jag komma med en rekommendation också då. MPFreaker som dessutom laddar hem all info till alla låtar såsom genre, årtal, rätt album och så skivomslag så klart. Det är ett av de tre programmen jag faktiskt tyckt vara så jävla bra att jag köpt dom (tillsammans med FaceWarp till mobilen och Launchbar såklart).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-16 23:04

För er som skrivit att ny iTunes är ful = AguaT.

Ursprungligen av filuren:

För er som skrivit att ny iTunes är ful = AguaT.

Nize. Det är det roliga i Macvärlden. För varje ny idé som Apple kommer med så finns det någon eller några som hittar på ett sätt att modifiera denna.

Tyvärr verkar det inte som om den borstade metallen återställdes och om jag vill gå tillbaks till standard så lär jag få installera om iTunes7 e-som programmet modifierar iTunes.app-filen och jag missade att ta en kopia av den innan jag installerade AguaT.

Senast redigerat 2006-09-18 16:56
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-20 16:20
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nize. Det är det roliga i Macvärlden. För varje ny idé som Apple kommer med så finns det någon eller några som hittar på ett sätt att modifiera denna.

Tyvärr verkar det inte som om den borstade metallen återställdes och om jag vill gå tillbaks till standard så lär jag få installera om iTunes7 e-som programmet modifierar iTunes.app-filen och jag missade att ta en kopia av den innan jag installerade AguaT.

Fast jag ska nog inte modifiera min iTunes, låter den vara som den ä tills Apple släpper 8.0 någon gång

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 16:43
Ursprungligen av boris91:

Fast jag ska nog inte modifiera min iTunes, låter den vara som den ä tills Apple släpper 8.0 någon gång

Det räcker nog med att vänta till 7.1.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-05 17:09

Jag vet inte om det var i denna tråd jag läste det men skulle en studentrabatt införas på nya iPod nano ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-08 10:07

AppleStore e nere nu, kanske nya MacBook och MacBook Pro på gång (hoppas, hoppas på Intel Core 2 Duo)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-08 11:23

Apple Store är uppe nu igen, inget nytt såvitt jag kan se. Trodde dom skulle släppa Shuffle och Xserve men det har dom tydligen inte gjort heller. Var väl nått systemunderhåll eller nått.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-08 11:28

Jag tror det enda de gjorde var att ta bort skolerbjudandet om rabatt på iPod med datorköp som gällde till 7 okt. Idag är det 8 okt.

Bevaka tråden