Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pyramidspel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har deltagit i pyramidspel och i så kallade företagsideer vars struktur i grunden är pyramidspel. Det har naturligtvis aldrig gått vägen. Engagemanget har alltid kommit att förknippas med större utgifter än intäkter. Den största utgiften i de här affärerna har dock aldrig varit den strikt ekonomiska - pengarna. Den största och mest svidande utgiften har varit skammen över att ha deltagit, för att inte tala om skammen att ha försökt uppvigla andra att delta. Det här är saker man helst vill sopa under mattan och glömma bort. När man går med i en pyramidspelsdeal stämplar man sig själv i pannan med ordet Looser.

Nu bär det av det till vallokalen... varför dras jag med en bekant känsla av obehag?:(

En av mina vänner lät sig också luras. Den gången handlade det om telefonabonnemang, men det som avslöjade det hela (i alla fall som efterklokhet) var att det var viktigare att värva fler säljare än att faktiskt sälja. Jag är glad över att inte ha gått på det själv. Jag är väl lite för misstänksam eller nåt.

Vad gäller valet så har det sin poäng att rösta på den förlorande sidan. Det är ju vinnaren som kommer att bryta en massa vallöften.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

En av mina vänner lät sig också luras. Den gången handlade det om telefonabonnemang, men det som avslöjade det hela (i alla fall som efterklokhet) var att det var viktigare att värva fler säljare än att faktiskt sälja. Jag är glad över att inte ha gått på det själv. Jag är väl lite för misstänksam eller nåt.

Vad gäller valet så har det sin poäng att rösta på den förlorande sidan. Det är ju vinnaren som kommer att bryta en massa vallöften.

ACN? De var och härjade i min stad tidigare. Några jag känner gick på det fullt ut och skulle värva både högt och lågt. Jag vägrade gå med och höll på att bli utfryst och klassad som svikare.

Den här tråden var mer menad att ventilera min tvehågsamhet till valet. Men se, talar man om trollen så står dom i farstun....
http://www.99mac.se/nyheter/104378-99bonus-1-1-med-evangelist-lanserat.html#post744923

närå, det är bra att 99mac kan skapa sig lite resurser.

1
Bevaka tråden