Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missfärgningar, het och ja... MacBook - lämna tillbaks?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook som jag är grymt nöjd med. Älskar tangenterna, jag gillar skärmen i de flesta avseenden och formen är helt enkelt lagom. Men ja: Jag har de röd/gul/bruna missfärgningarna.

Sen allt detta med återkallning av batterier... Min MacBook har en batterilängd på 3 timmar, men den blir glödhet och fläktarna går ofta igång.

Missfärgningarna är så tydliga att de syns på avstånd. För att klaga mer på min älskling så är den knarrig, att vrida skärmen fram och tillbaks knakar och det känns helt enkelt plastigt.

Så ja:
Väldigt varm undersida (även om den används i rumstemperatur, på batteridrift och på ett skrivbord). Missfärgningar som helt enkelt syns (det är inte petitessser utan förstör verkligen helhetsintrycket) - folk kan på några meters avstånd fråga vad det är för färg

Detta var för några veckor sen. Tyvärr blir blir missfärgningarna bara mer märkbara:

Svårt att få med på bild men ändå:

--> Kort sagt: Är dessa anledningar skäl nog till att få sin MacBook ersatt?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 06:28

Ring Apple och kolla...?

Skicka tillbaka!

nu är det ju inte macbookarna som drabbats av återkallade batterier, utan det är powerbookarna och ibookarna.

dock är väll missfärgningarna en annledning o få den bytt, eller snarare lagad. för har du haft den mer än 14 dagar (vilket jag misstänker me tanke på missfärgningarna) så kan du nog inte lämna tillbaka den, utan den skickas på lagning, om de sen konstaterar att de inte kan laga den och du får en ny så är det en annan femma

Lämna in den , det gjorde jag , fick en helt ny front på garantin!

Jag har också börjat få missfärgningar. Ska avsluta några jobb innan jag lämnar bort datorn, men sedan vore det gött med en ny front. Hur lång tid tar sådan service?

Ca 4 veckor fick jag vänta , men det var iofs i slutet av semesterperioden när jag lämnade in den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-16 12:29

Jag lämnade in min för 3 veckor sedan väntar fortfarande... Mitt tips är att ringa apple's 020 nummer helt enkelt.

Tack så mycket för svaren - som ni skriver är det såklart snabbast att fråga Apple, på 020-numret. Som leenus har jag också en del jobb som måste avslutas - efter det åker den in. Tråkigt att vara utan den i flera veckor (?) men ja. Det behövs:

Nu har datorj*veln börjat stänga av sig själv utan anledning - den tvärdör som vid ett strömavbrott! Ibland händer det när jag bara har min FireWire-disk inkopplad: Datorn stängs av med ett smack, liksom WD My Book (FW-disken).

Ibland när jag har två USB-saker inkopplade - till exempel mobiltelefonen och en Logitech MX400-mus. Och ibland händer det när jag har en LCD-TV inkopplad miniDVI->DVI.

TRÅKIGT! Farligt för hårddisken, öppna arbeten och ganska läskigt (när man skriver för fullt till hårddisken till exempel). Detta kommer förr eller senare sabba den inbyggda hårddisken ju.

Obs: Vet ej om det beror på att jag just har många saker (eller rättare sagt, några saker) inkopplade. Jag sitter mest vid datorn med just TV:n och FW-disken inkopplad, å andra sidan kan jag inte minnas att det hänt när jag bara haft laptopen (utan laddare, mus eller nånting inkopplat).

Det beror heller inte på någon speciell aktivitet (eller nån enorm belastning). Inte vid några speciella klick heller - den bara pangar till och dör?!

Ja. Det här trodde jag aldrig skulle ske. Så många allvarliga fel i samma, välskötta dator

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-17 11:24

Ring Apple datorn ska inte dö helt plötsligt. Dett finns problem med en kabel som får en kontakt med kylfläsen när datorn blir varm och därmed dör datorn pga kortslutning. Det är inga problem att prata med Apple beskriv ditt problem för dem så hjälper de dig.

1
Bevaka tråden