Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 17:09

Så kommer man hem och vad ligger det där, Hem-pc avtals erbjudande.
Suck tänker jag, ska köpa nya imacen istället. Men kan väl öppna det ändå.
Men vad skådar mitt öga 5 olika macpaket.

Så nu blir det en Mac Pro med 23 tums skärm.

Eftersom det sitter i ett snikkort skulle jag villa sätta i något värre så frågan är då har det kommit ut några kort på marknaden för mac pro än?

Ursprungligen av Stickan:

Så kommer man hem och vad ligger det där, Hem-pc avtals erbjudande.
Suck tänker jag, ska köpa nya imacen istället. Men kan väl öppna det ändå.
Men vad skådar mitt öga 5 olika macpaket.

Så nu blir det en Mac Pro med 23 tums skärm.

Eftersom det sitter i ett snikkort skulle jag villa sätta i något värre så frågan är då har det kommit ut några kort på marknaden för mac pro än?

rätta mig om jag har fel men ett hema PC avtall får väll inte överstiga 30.000 kr ? och en Mac Pro + 23 tum skärm överstiger väl 30.000 kr ???? eller ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 17:14

Enligt pappren jag fått får inte bruttolöneavdraget överstiga 833kr/månad
Det blir 512 + 190 för den kombon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 18:55

Ser att det finns ett X1900 kit från apple, får kanske bli ett sådant.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-10 15:58

På tal om fläktar. Fläkten på mitt ATI 9800Pro (monterat i en G4 DA) var så ljudlig att jag bytte ut det mot ett Zalman. Hur är det med ATIn som sitter i Mac Pro?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 17:02

Den vråååååååååålar rätt mycket

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-10 17:37
Ursprungligen av studiox:

Den vråååååååååålar rätt mycket

Du skämtar?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 21:58
Ursprungligen av bossep:

Du skämtar?

Naje, inte om man lyssnar på dom som redan fått en... Så jag skulle nog förbereda mig på att köpa en ny fläkt..

Ursprungligen av studiox:

Naje, inte om man lyssnar på dom som redan fått en... Så jag skulle nog förbereda mig på att köpa en ny fläkt..

?? läser man i andra tråden här, där folk här fått sin med ATI kort så vare ju nån som skrev motsatsen, att det inte alls lät mycket

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-10 22:11

Zalman är kanon. Rekommenderas varmt. Hur många fläktar sitter i en Mac Pro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 00:09

Den låter inte speciellt mkt nej. Snälla ni, vet man inte hur det eg. är .. kan man inte bara vara tyst då?

Jag har lyssnat på kortet själv och har några polare med det. Tvekade också förut då jag strax ska beställa för att det skulle låta för mkt. Men nu beställer jag Mac Pro med X1900 .

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 10:00
Ursprungligen av 20Hz:

Den låter inte speciellt mkt nej. Snälla ni, vet man inte hur det eg. är .. kan man inte bara vara tyst då?

Jag har inte sagt att jag själv lyssnat utan bara lyssnat på vad andra sagt här:
http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=1

Kortet är tyst om du inte använder det, dvs. bara kör 2D i OsX. Men om du spelar spel så varvar det upp. Sen är ljud ALLTID en subjektiv bedömning vilket jag själv ska göra en vilken sekund som helst då min Mac Pro dimper ner utanför dörren.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-11 14:05

Zalman fläkten är effektivare än den fabriksmonterade. Mer luft blir en bonus effekt.

Kan vi reda ut vilket kort som är snabbast en gång för alla?

- Nvidia 7300GT är lite (?) långsammare men man kan köra separata grafikkort till varje bildskärm.

- Radeon 1900XT är snabbare men man kan endast ha ett grafikkort och går inte att blanda med Nvidia korten.

Om man behöver två Dual-Link DVI-portar får man alltså välja: två 7300GT eller ett 1900XT. Kommentarer?

kan man inte ha både ati kortet o nvidia kortet i samtidigt, har för mig att det sagts i tidig mac pro tråd att det skulle gå

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 11:48

Problemet är väl att dom drar en jävla massa Ström och att du bara kan ha ett 16x kort.

I teorin borde det fungera, och jag tror inte OSX bryr sig speciellt mycket för det råkar sitta olika kort.

Jag köper ett 1900XT kort helt enkelt - klarar alla mina behov och kommer göra att Battlefield II flyger fram

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 16:36

Ja det flyger på nice med 1900XT - Fast det gjorde det med mitt 850XT också.

Synd att det inte finns så många krävande spel till OSX att man måste köra windows

Det kommer att funka alldeles utmärkt med både ATI och Nvidia-kort blandat. Det är det jag har beställt.

1
Bevaka tråden