Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta med Firefox Bokmärken efter omsinstallering?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-16 22:04

Hej!
Jag ska ominstallera operativsystemet o undrar om det finns ett sätt att spara inställningarna i Firefox (bokmärken bla) i nån fil? Därmed ha dem i det nya systemet.
Poxi100

Jag antar att det bara är att välja "Ordna bokmärken" under "Bokmärken" i menyraden och därefter välja "Exportera" under "Arkiv". Sedan får man ju spara den exporterade filen externt innan man installerar om. När installationen är klar borde det väl gå att importera den sparade filen. Eller kanske ännu hellre byta ut den mot bokmärrkesfilen i "nya" Firefox.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-16 23:13

Installerar man om systemet ska väl inte saker i användarens konto påverkas? Det är väl, so jag fatta, en av finesserna med OS X (linux)? Men nu blev jag plötsligt osäker.....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-17 00:48

ang Firefosx o omisntall.

Ian verkar ha rätt. Gjorde ett test (d gick inte att arkivera dock) sparade htlm film på skrivbordet som inehåller alla bokmärken. D borde ju gå att importera sen. Danne du har säkert rätt, men jag måste nog installera om allt, radera o installera om.
Tack!
Poxi100

1
Bevaka tråden