Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jonathan Ives portfolio

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BusinessWeek har en utmärkt genomgång av vad Jonathan Ive - Apples inflytelserika chefsdesigner sedan många år tillbaka - åstadkommit. Det mesta är sådant som vi känner till men det är läsvärt ändå (och jag kände faktiskt inte till att han också gjorde den så fortfarande uppskattade Newton, t.ex.). Utöver portfolion med beskrivningar av produkterna har BusinessWeek även en lång artikel om vem Jonathan Ive är.

Genom Apple har Ive lyckats få enormt genomslag med sin industridesign. Som när alla tillverkare skulle komma med produkter i halvgenomskinlig plast i olika färger för att hänga på trenden från Apples iMac-serie. Mest spridd är förstås den lyckade iPod-designen.

Se portfolion:An Ive for Design
Läs den tillhörande artikeln: Who Is Jonathan Ive?

Hyggligt inflytelserik snubbe, det där.

Hoppas han tar över efter Steve.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-16 21:17
Ursprungligen av Leftrustle:

Hyggligt inflytelserik snubbe, det där.

Hoppas han tar över efter Steve.

Knappast! Det behövs en ny galning efter Jobs. Ive är en hantverkare.

Ursprungligen av Leftrustle:

Hoppas han tar över efter Steve.

Det är vore väl lika bra som om någon VD började sköta formgivningen.

Oj! att hitta nån som Steve Jobs lär inte vara lätt...

En galning - ja varför inte en annan Steve - Steve Ballmer...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-09-16 22:15

Fast ta då någon som inte medverkar till ozonlagrets förtunannande via svett...

Senast redigerat 2006-09-16 23:47
  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 00:15

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Tja, detta är en väldigt duktig och trevlig kille men efterträdare till Jobs vet jag inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 08:26

Tja jag är rätt galen;)

brandsforskare världen över har länge stångat sina huvuden blodiga för att förstå varför apple är framgångsrika och kunderna är lojala. Artikeln visar ganska tydligt vad framgångarna beror på

Ursprungligen av M E Smith:

brandsforskare världen över har länge stångat sina huvuden blodiga för att förstå varför apple är framgångsrika och kunderna är lojala. Artikeln visar ganska tydligt vad framgångarna beror på

Visserligen, men tro mig, kunderna var lojala även innan Ive tillträdde (däremot var inte macarna lika snygga - men jämfört med vad som fanns på PC-sidan vid den tiden så var de ändå oändligt bättre designade).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 20:54

Skoja min doja... Mac var värdelöst sena halvan av 90-talet. Det är därför den har så dåligt rykte idag. De flesta stötta på Mac då och antar att de fortfarande är lika dåliga, inte kompatibla med ett skvatt, osv.

Men den största förbättringen är Mac OS X. Vet inte vem som var den ledande designerna bakom Aqua och OSet i helhet. Antar att the great Steve hade mer än ett finger med i spelet dock.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-20 08:26

Håller med.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 13:36
Ursprungligen av SeBBBe:

Skoja min doja... Mac var värdelöst sena halvan av 90-talet. Det är därför den har så dåligt rykte idag. De flesta stötta på Mac då och antar att de fortfarande är lika dåliga, inte kompatibla med ett skvatt, osv.

Men den största förbättringen är Mac OS X. Vet inte vem som var den ledande designerna bakom Aqua och OSet i helhet. Antar att the great Steve hade mer än ett finger med i spelet dock.

Håller fullständigt med dig. Jag switchade bort från macen när Windows 95 släpptes och återvände inte förräns när 10.2 kom. Imacarna var fina, men det var OS X som fick mig att gå tillbaka.

1
Bevaka tråden