Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildporr - min nya iMac 24" har kommit

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sorry att bilderna bara är tagna med en mobil och därför inte är så bra men men...

Oj oj, vad ljusstark skärmen är. Och man får plats med 2 stora fönster åt gången

Beställdes den 7/9 och kom den 14/9.

Allt verkar fungera perfekt och datorn är HELT LJUDLÖS

Håll till godo !

// Lasse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-15 18:33

hmmm... jag SKALL ju köpa en bärbar... Sjukt högt "villha". Grattis.

Antar att du tog standardkonfig? Du fick den ju på en vecka

Avis! Jag får vänta längre på min...

jag gillar att M'et i faktumlogga är spegelvänt!

FRÄCK! Förresten, du har ingen fin länk till Göranbilden

Ursprungligen av Andreas Th:

FRÄCK! Förresten, du har ingen fin länk till Göranbilden

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42507&lid=puff_656775&lpos=extra_0

Tack. Såååå vackert

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-09-15 21:11

Åh herreguuud... Mer bilder! Nu!

Grattis, adelfos. Lite avis blir jag allt. Om jag hade plats för en skulle jag nog ansluta med en egen iCamzilla!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 23:27

Fick du göra några uppdateringar öht på din core 2 duo i programuppdateringen?

Några firmware uppdateringar?

Jag fick inte göra en enda mer än Front Row och en ny iTunes.. Ganska skumt!

Har inte gjort några firewire uppdateringar, min iMac är inte standard utan 2 Gb Ram och med stora grafikkortet på 256mB.

Så köpte jag Logitechs trådlösa tgb+mus istället

Har inte hunnit med fler bilder ännu, för jag har ännu inte fått mitt trådlösa modem att tala med iMacen. ( TDCs SpeedTouch)

Har konfigurerat efter konstens alla regler, men den talar bara med grannens öppna nätverk!

Den hittar och säger den talar med mitt då jag ställt in, assistenten säger att det inte är nått fel -bara att jag skrivit in fel webbadress! - men ändå har jag ingen kontakt.
Modemet verkar fungera, men jag lyckas inte få Airporten att tala med mitt inställda nätverk.. jaja, jag får väl köra på hos grannen så länge...

// Lasse

Adelfos, hur upplever du ljudet på 24an? Enligt vad jag förstått ska väl just den iMacen ha ett bättre ljud än de andra?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-09-16 17:41

Jag skulle jättegärna få lite info om hur uppdateringsfrekvensen är på skärmen. Testade på en 20" iMac (förra versionen) på PCCity idag, och den var rätt kass faktiskt. Tar man ett Finder-fönster och våldsskakar det så hänger den inte alls med. Kortet är ju ett X1600XT så det kan inte vara flaskhalsen. Antingen skärmen eller skärmens styrchip är alltså boven.

MEN, det var ju de förra iMac:arna. De nya är, som det står i en annan tråd här, vassare. Hur upplever du skärmens snabbhet på 24-tummaren, adelfos?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-16 19:13

Fyfan vad fin! Underbart med så hög upplösning. Det måste vara underbart att kolla på 1080 HDTV grejer med den.

Vad gäller ljudet har jag bara min gamla G3 iMac 500 att jämföra med...

Ljudet är krispigt och klart, ganska neutralt och låter väldigt bra. Det är förstås ingen fet diskobas, du kan inte heller blåsa öronen av grannarna.
Men är helt tillräckligt för att ha på skrivbordet.

Fjärrkontrollen fungar mycket bra och kör man i maxläge låter det fortfarande bra. I min gamla dator började den skorra och skärmen påverkades.
Här låter det bara bra

Uppdateringen på skärmen är förstås som andra LCD skärmar, dvs har man ett litet fönster och skakar det våldsamt så blir det "blurrigt".

Men det upplevs inte alls som ett problem.

När man ser DVD så upplevs skärmen vara mycket tydlig och ljus.

Jag körde idag senaste X-plane 8.50 beta flygsimulator med alla grafikinställningar på max och det flyter på fint.

// Lasse

1
Bevaka tråden