Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som fått Mac Pro ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 15:41

Vad säger ni, är helt dött i forumet.

Är ni så fruktansvärt besvikna att ni gråter hela dagarna, eller har ni fullt upp med att leka med den att 99mac blir bortglömt ?

SKRIV NÅGOT

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:31

Tre dagar sedan fick jag hem min Mac Pro 3 GHz + 23 tums skärm.... Inte mycket att säga - startade upp min 1,8 GHz G5 i firewireläge..... Igång med den nya burken.... väntade en timme ... så var allt klart. Allt är ok,,, även känslan.

Tyst och trevlig

Tja, jag vet inte om det är så mycket att säga

Den goda nyheter är att jag inte kan höra X1900XT kortet vid vanlig användning - det enda ljud som hörs när den står under skrivbordet är egentligen hårddisken, och periodvis en fläkt som går igång väldigt lite.

Aperture läser in och processar en 12.8Mb Canon EOS 5D fil på 1-2 sekunder!

/Erik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-09 00:36

hush

inte hunnit att testa ngt ännu, men imorgon blir det hårdkörning av 3D-paket, adobe creative, filmer, shake m.m.

Frågan är mest ifall jag kommer kunna somna

  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 01:28

försök...

Jag fick min 2.66 i veckan. Har 1GB RAM installerat och 1GB till på väg. Jag tankade in ett 4 timmar långt DV-band. åtgång 4 timmar
Sedan la jag det hela på timeline och skapade markörer.
Därefter tankade jag ut hela tidslinjen till en mov-fil med "self-contained" och "recompress" ikryssade. Bör tilläggas att jag spelade in materialet till en extern G-tech disk och sedna sköt ut det till den interna disken på Mac Pro:n. Att skjuta ut filme ntof ca. 25 minuter. Sedan kom kraftprovet.
Jag öppnade mov-filen i Compressor och körde ut m2v med deinterlace och komprimering för att få plats på en Dual layer samt ac3 filer. Dett atog hör och häpna BARA 1 tim 28 min!!!!!!!
I min "gamla" G4 2x1.25Mhz startade jag dylika saker på kvällen och tog sovmorgon dagen därpå.

Lyssande Apple!!!

™ - out

Packat upp min 3.0 med 4 gig ram idag, och har precis installerat Logic Pro, och skall testa och tanka in ett projekt och dunka på med Audio Instruments och plugins. Skall bli spännande att märka vad som händer.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 00:22

http://www.alltombredband.se/ftp/P1010065.JPG

Fick min idag med. 2.66. Har inte hunnit leka så mycket, mest installerat saker i OsX och installerat windows.

Gjorde en liten snabb test, kastade in ett litet projekt på 10 Stereospår, lade på ungefär de plug-ins jag skulle gjort vid ett projekt, dessutom så lade jag på 7 Audio Instruments som väger rätt tungt (diverse Vintage-synth prylar som tar rätt mycket kraft), fläkade på lite plug-ins på detta och njöt tillsammans med datorn. Ser ni CPU mätaren i högra hörnet?

Detta är väl ungefär vad ett normalprojekt för mig ser ut, testade sedan också att göra ett projekt med 14 Audio Instruments och då for cpu mätaren strax kring 1/3!

Och nu uppdaterade jag till Logic 7.2.2 och den använder alla kärnor och denna mängd bekommer den inte ens! Vilket kap.

Ursprungligen av steflund:

Och nu uppdaterade jag till Logic 7.2.2 och den använder alla kärnor och denna mängd bekommer den inte ens! Vilket kap.

vaaan va nice .... när jag får min Mac Pro så åker Logic in direkt !

tyvärr får jag vänta 2 Veckor till ...

men om 2 veckor så kommer Native-Instruments med 5 nya plugins .. allla UNIVERSAL BINARY !!! bla Battery 3 ! .. feeet

http://www.native-instruments.com/index.php?id=newproducts_us

ps. undra hur många år man kommer klara sig med sin Mac Pro innan man känner att datorn är för seg för sina plugins .... 5 år ? 10 år ? aldrig mer ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-04 11:04
Ursprungligen av Tussen69:

vaaan va nice .... när jag får min Mac Pro så åker Logic in direkt !

tyvärr får jag vänta 2 Veckor till ...

men om 2 veckor så kommer Native-Instruments med 5 nya plugins .. allla UNIVERSAL BINARY !!! bla Battery 3 ! .. feeet

http://www.native-instruments.com/index.php?id=newproducts_us

ps. undra hur många år man kommer klara sig med sin Mac Pro innan man känner att datorn är för seg för sina plugins .... 5 år ? 10 år ? aldrig mer ?

Sommaren 2007:cool:

Jag skall köra ewqlso, så jag misstänker att jag kommer att möta på stopp... men förhoppningsvis rätt så sent!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 23:06
Ursprungligen av steflund:

Jag skall köra ewqlso, så jag misstänker att jag kommer att möta på stopp... men förhoppningsvis rätt så sent!

eastwest kör jag också ganska mycket i Logic och ska investera i en mac pro relativt snart, skriv gärna när och om du når taket....

Ursprungligen av bengtnitram:

eastwest kör jag också ganska mycket i Logic och ska investera i en mac pro relativt snart, skriv gärna när och om du når taket....

Eftersom Kontakt 2 inte kommit i Universal Binary har jag bara fått möjlighet att leka med ljuden i standalone, inte gjort några projekt med dem ännu (måste medge att jag inte vet hur jag skall ändra så att jag kan skicka informationen till olika ljud i kompakt-spelaren via midi-spåren, får bara första ljudet att klinga), dock kan jag nog med lite enkel matematik komma fram till att jag skulle behöva kanske två eller fyra gig ram till (utöver mina nuvarande 4) för att det skall rinna på friktionsfritt. Återkommer då jag kunnat köra det i Logic med en skärmdump eller så, så ser du hur det ser ut!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-04 10:28

Hur länge fick ni vänta på era MacPros?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 19:04

Jag är väldigt nöjd med min mac pro, kör standard config + 1 wd 250 gb och 2 st 500gb diskar. Kan bara se två nackdelar med den, kravet på EFI grafikkort i osx och den dåliga ram standarden. Långsamt ram som kostar löjligt mycket. Sänk priset på ram och gör så att jag kan köra 7950x2 i osx, tack på förhand apple.

Är väldigt nöjd med min nya "arbetskamrat", en 2.66:a, 4 GB RAM, 2 st 500 GB diskar + standard 250, ATI 1900 kort och som lök på laxen en 30" cinema. Först blev jag orolig över uppstartens fläktljud men när den sedan gick över på "tomgång" är det plötlist lugnt och tyst i arbetsstugan, helt ljuvligt, för att inte tala om skärmen, jösses va gött!

Mvh
Svartbjorn

1
Bevaka tråden