Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirTunes utan AirPort Express!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-12 18:39

Eftersom sökfunktionen är avstängd idag så postar jag med risk för att ämnet redan behandlats tidigare.

Jag har flyttat till en lägenhet med 2 rum och efter att ha bott på 17 kvadrat i två år så känns det som att vandra runt i ett slott och nu vill jag såklart kunna surfa runt i hela lyan. Men inte bara surfa utan även lyssna på musik. AirPort Express erbjuder ju detta men den är även nästan dubbelt så dyr som tex netgear för 599 kr(teknikmagasinet). Så min fråga är:

Kan man få netgear att spela upp musik trådlöst?

tack på förhand/J

p.s

Ni som har trådlöst, surfar ni på toa ?

  • Medlem
  • 2006-09-14 20:46

ingen som vet?
kan ni inte åtminstone skriva "bra och intressant fråga men jag vet tyvärr inte":D

Frågan är VAR (dvs i vilken apparat) du vill lyssna på musiken?

1. Du vill skicka musiken trådlöst från en dator till en stereo?
eller
2. Du vill skicka musiken trådlöst från en dator till en annan dator?

Om ditt svar är "1" så är det nog bara Airport Express som funkar. Om svaret är "2" så funkar det med vilken trådlös router som helst (D-Link, Netgear, Belkin, Linksys, osv).

  • Medlem
  • 2006-09-15 11:51

sorry jag var lite otydlig, vill alltså skicka musiken till stereon eller sound sticksen (USB)
men då är det alltså kört. Tack ändå!

Det finns andra produkter för att skicka ljud trådlöst från dator till stereo, men det är förmodligen inte så många av dem som är Mac-kompatibla, och de flesta är nog mycket dyrare än en Airport Express.

Titta här t.ex:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/r.aspx?s=G=5263

Koppla en fm sändare till Macen och ställ in samma frekvens på stereon? Billigt iaf ^^,

  • Medlem
  • 2006-09-16 23:41

smart, men har dom där sändarna inte väldigt kort räckvidd? menar du att det skulle funka med en Itrip eller vad dom heter?

Ganska smart idé, Soundside.

Men iTrip kräver iPod-kontakt. Du behöver en med vanlig stereoplugg typ:
http://www.coolstuff.se/p592/AudiaXFM-sandareDGT-202.html

Yes jag vet... Eftersom att FM-sändare blev lagligt from den 1a september så finns det inte så jättemånga alternativ. Men det kommer nog snart... finns ju dom som går på batteri. Annars är det bara å avvakta lite tills det kommer en som drivs via usb.. då är saken biff

1
Bevaka tråden