Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka telefon mot iApps?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-13 09:28

Har precis köpt en ny mobiltelefon. En SonyEricson k750i. Vet någon om:

*Den går att synka med iCal?

* Går den att synka med adressboken i mac?

* Måste jag ladda hem några program för att detta ska gå att göra?

Hur gör man? Jag har en powerbook G4 med bluetooth.

Mvh
KOL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 09:37

Enligt iSync kompatibilitetslista ska den gå att använda tillsammans med iSync.

D.v.s. kalendern kommer att synkroniseras med iCal och kontakterna med Adressbok. Dessa två program finns redan i alla Macar. Om du tror att du har äldre versioner version, kan du uppdatera gratis genom att välja Programuppdatering i Apple-menyn.

Det är väldigt enkelt att synka:
Aktivera Bluetooth i telefonen.
Välj Lägg till ny enhet i iSync
Markera din telefon i listan.
Välj hur du vill synkronisera.
Tryck på stora Sync-knappen.

Klart!

I fortsättningen behöver du bara trycka på Sync-knappen och inget annat - du kan lägga knappen i menyraden också om du vill, så att du enkelt kommer åt den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 09:37

*ja
*jajjamensan
*nix

Tja, använd blåtand... eller den USB kabeln som hänger med i kartongen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-14 16:08

Jovisst, tjenare. Dra den där om rödluvan också......... (uppgiven)

När jag ska lägga till en ny enhet i iSync, dyker det upp en ruta i telefonen som säger
"datorn vill använda telefonen för att få tillgång till internet", varpå jag naturligvis trycker på NEJ eftersom jag ju redan har bredband till datorn.

Längre än så här kommer jag inte. Vad göra??
Hjälp, jag trodde att det här skulle vara en enkel match. Suck...

Ursprungligen av KOL:

När jag ska lägga till en ny enhet i iSync, dyker det upp en ruta i telefonen som säger
"datorn vill använda telefonen för att få tillgång till internet", varpå jag naturligvis trycker på NEJ eftersom jag ju redan har bredband till datorn.

Svara bara JA på frågan så funkar det.

Fråga mig inte varför men så är det. Den kopplar inte upp sig mot internet för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 16:43

jag har också försökt att synca min telefonkalender (Sony Ericson w810i) med iCal. Jag kommer lite längre än KOL.

Jag kan utföra ngn form av sync men inte med programmet iCal. Verkar som om själva ihopkopplingen fungerar men att man därefter måste ha en telefon som är kompatibel med just iCal. Kan det stämma?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-14 17:37

Kan det kanske vara vara någon slags bugg i min och djmangs telefoner? Någon insatt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-14 17:46

Alltså det går ju hur bra som helst att öveföra bilder från telefonen till datorn. Felet måste ligga i synkningen mellan ical, adressboken och datorn. Eller??

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-14 22:28

Wow, det funkar ju! Yippeee! Rickard, you made my day! Tack!!

  • Medlem
  • 2006-09-15 17:46

Jag kan varken skicka filer eller synka med isync med min helt nyligen inköpta (begagnade) w800i. Den finns med på listan över kompatibla mobiler, men det går inte att ansluta till den trots att jag har satt på bluetooth. Isync hittar telefonen men säger bara "iSync kan inte ansluta till enheten".

Är det nån som kan lista ut varför? Hade en k750i förut som jag kunde synca med utan problem!

Mvh Felix

  • Medlem
  • 2006-09-15 18:31

Lyckades nu synka med datakabel, men det känns ju segt att behöva köra det. Suck.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-15 19:42

Jag var tvungen att .ägga till stödet för min k750i för att få det att fungera.

Visserligen inte så svårt eftersom den ancänder ett protokoll som redan finns antar jag.

Sök runt lite, så ska du nog hitta det.

  • Medlem
  • 2006-09-15 19:46

Ursäkta, men hur då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-15 19:53

http://mobile.feisar.com/addressbook.html

just det. Det var SMS funktionen jag inte fikc att fungera ordentligt. Därav att jag fick kladda runt lite.

1
Bevaka tråden