Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro med 8 kärnor nu

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:12

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2832&p=6

Mums säger jag bara. Synd man inte kan köpa en Mac Pro UTAN processor

Vad kostar processorerna lösa? Man kan ju köpa en dual 2.00 GHz och sen uppgradera

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 09:49

Eftersom processorna inte släppts än så är det ingen som vet vad dom kostar.
Skulle gissa på att, som vanligt när en helt ny processor släppt så blir det ruskigt dyrt. Säkert en 8000 styck för en Quad-Core 2.2Ghz.

Jepp det blir väldigt intressant. Har ju köpt en 2.66 Ghz och dom går ju att sälja löst sen om man vill.

Annars tror jag Apples bästa kompis Intel säkert kommer se till att Mac Pro kommer köra dom nya processorerna rätt tidigt och att priset säkert kommer blir fint också.

detta är riktigt intressanta nyheter .... om detta fungerar så kommer jag defenitivt att bytta processorer på min Mac Pro 2.66 Ghz .... f*n va nice .. riktigt kul ...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 12:41

Klart det fungerar. Men du kanske inte läst artikeln ??

1.) Du missar fett garantin
2.) Clawfinger finns inte ännu. Dyker väl upp i vinter kanske.
3.) Det är ganska mycket du måste skruva sönder. inte som en pc. bort med fläkten, bort med processorn, bytt.

Ursprungligen av studiox:

3.) Det är ganska mycket du måste skruva sönder. inte som en pc. bort med fläkten, bort med processorn, bytt.

ta bort kåpan runt flänsarna, lossa flänsarna, ta ur processorn ur socketen, sätta i den nya i socketen, sätta dit flänsarna, sätta dit kåpan. låter VÄLDIGT likt hur man byter processor på en PC.:D:D

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 17:21
Ursprungligen av Baltazar:

ta bort kåpan runt flänsarna, lossa flänsarna, ta ur processorn ur socketen, sätta i den nya i socketen, sätta dit flänsarna, sätta dit kåpan. låter VÄLDIGT likt hur man byter processor på en PC.:D:D

anandtech.com säger att du måste ta bort hållaren till RAM minnet också. Men jag kanske läste lite fort ?

Ursprungligen av studiox:

anandtech.com säger att du måste ta bort hållaren till RAM minnet också. Men jag kanske läste lite fort ?

Det är väl dock inte direkt ovanligt att du får rensa ut ett och annat ur en PC för att komma åt ordentligt att byta CPU?

Ursprungligen av studiox:

anandtech.com säger att du måste ta bort hållaren till RAM minnet också. Men jag kanske läste lite fort ?

okay, säg att man måste det då, det är ju max 4 skruvar, tivlar på att det ens är skruvar, säkert bara nån hake för att haka loss. 2 saker mer än att byta på en pc, å andra sidan måste amn inte skruva upp chassit för att ens ta sig in i datorn. så summa sumarum så lär det inte vara nå problem om man inte har tummen mitt i handen, men har man det så kan det ju vara svårt, men då äre nog svårt att byta cpu på en pc med

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 16:53
Ursprungligen av Baltazar:

okay, säg att man måste det då, det är ju max 4 skruvar, tivlar på att det ens är skruvar, säkert bara nån hake för att haka loss. 2 saker mer än att byta på en pc, å andra sidan måste amn inte skruva upp chassit för att ens ta sig in i datorn. så summa sumarum så lär det inte vara nå problem om man inte har tummen mitt i handen, men har man det så kan det ju vara svårt, men då äre nog svårt att byta cpu på en pc med

Ursäkta men har du en LÄST hur man gör ? Innan du uttalar dig så läs artikeln (som är på tre sidor BARA för att få loss kylflänsarna innan du ens kommer åt processorn).

Du behöver en skruvmejsel, en kniv, tålamot och en vilja att förstöra din garanti.

Så länge man slipper löda är det ju lugnt

Gillade denna mening: "Anandtech could not release performance numbers for the new monster, but did report they were unable to max out the CPUs."

Senast redigerat 2006-09-13 20:53

hade inte läst, men har gjort det nu. visst låter det lite svårare, men har man lite vana så verkar det inte allt för svårt ändå,ändrade inte min inställning eller skulle inte lett till att jag skrivit annorlunda tidigare. men det är ju min personliga åsikt. andra kanske tycker annat.

1
Bevaka tråden