Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp + ATI Radeon X1900?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som lyckats få Boot Camp att lira med X1900-kortet i Mac Pro?

Jag har installerat allt, och XP hittar drivisar till allt, förutom graffekortet... frustrerande att köra med 16-färger i VGA-upplösning! Någon som fått det att fungera?

/M

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 23:56

Tror inte bootcamp ännu har drivisar för det.
Kolla på Apples bootcamp forum.
Har du testat att ladda hem drivisarna direkt från ATI ?

Japp, jag har testat med ATIs vanliga XP-drivrutiner och de verkar inte fungera. Jag får laborera vidare med det hela...

/M

  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 16:16
Ursprungligen av Martin Belak:

Japp, jag har testat med ATIs vanliga XP-drivrutiner och de verkar inte fungera. Jag får laborera vidare med det hela...

/M

verkar lite konstigt, flera på macrumors forum har fått det att fungera med Catalyst 6.5. Vad sa installationen ?

Problemet har fått sin lösning. Grafikkortets drivrutiner fanns i c:\program\Macintosh Drivers for Windwows XP\ATI Graphics\0043

Via kontrollpanelen->system->enhetshanterare kunde dessa installeras manuellt.

/M

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 16:52

Måste man uppdatera Firmwaren i en ny Mac Pro? Jag har precis fått hem min nya Mac Pro men hittar ingen Firmware för Boot Camp/Mac Pro. Hur gjorde du Martin?

Nej, jag hittade inte firmwareuppdatering. Antar att Mac Pros firmware helt enkelt är så ny den kan bli. Så jag installerade rakt av och det fungerar fint.

/M

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 07:59

Ok, ska testa idag. Såg att Apple släppt en ny version av Boot Camp (version 1.1.1).

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29549

Tack för svaret!

1
Bevaka tråden