Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudnivå på Imac 17-24''

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-13 20:49

Hej.

Någon som har koll på hur mycket Imac:arna brusar när de står på? Är de helt tysta eller finns det ett jobbigt litet surrande?

De är helt tysta* när de inte gör tunga bearbetningar.

*Tyst som i "Oj, jag trodde den var avstängd"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-14 08:44

ok, det låter grymt.

Skall beställa en omgående!:D

tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 08:46

Min 20" har jag aldrig hört tror jag -bara när den startar upp eller när man sätter in en CD eller nåt.

Den hemma används dock bara till enkla grejer.

/Tangen

Däremot så låter de ju lite när det blir riktigt vamt. I somras när det var som varmast så varvade fläktarna upp på fullt, men det var ändå betydligt tystare än tjejens PC i viloläge.

Tänk också på att ett bord med lätt trä kan resonera lite, men inte heller det mycket. Jag löste det genom att sätta ett par filt-tassar under iMac-foten.

Smart! Den idén kommer jag knycka när jag får min 24:a. Har ett glasbord iof men ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 09:21

Min Imac 20" är löjligt tyst. Har just bytt från en Dell desktop och skillnaden är enorm och det är en underdrift. Jag har två externa hårddiskar under bordet och dom låter mer än datorn när den jobbar. Och diskarna är Seagate som kända för att vara tysta.

Om man lägger näsan mot skärmen så hör man fläkten surra lite i bakgrunden men det är knappt märkbart. Jag har ej hört fläkten joba hårt trots att jag vanligtvis kör många program samtidigt och jobbar mycket i PS.

H

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-19 16:52

när skall den komma?

En liten dikt i höstmörkret
(måste läsas med en diktares röst för bästa förståelse)
Kan du inte komma snart?
Här ligger jag och drömmer om nätterna om hur jag skriver på fraktsedeln.
Här ligger jag och har mardrömmar om att den trådlösa mus jag beställt till min Imac 24'' endast är en vanlig.
Hur skall jag kunna jobba med en helt vanlig mus?
Hur skall detta se ut, när allt annat är trådlöst?
Vad skall vännerna säga? "du kan ju inte ha en vanlig mus!"
Men jag kan vara lugn, det stämmer inte, det vet jag
När skall du komma?
När skall du komma och knacka på?
Snälla kom
Snälla kom nu och se till att mitt rum blir innehållsrikt
Du kommer senast den 9:e oktober, det vet jag

Jag drömmer pånytt om hur jag tankar hem Widgets och allt blir bra igen när Peter Griffin talar.

Författad av en person som desperat önskar att budbäraren kommer med den nya datorn. Varför skall det vara så låååång väntetid?

Ursprungligen av cwurfel:

En liten dikt i höstmörkret
(måste läsas med en diktares röst för bästa förståelse)
Kan du inte komma snart?
Här ligger jag och drömmer om nätterna om hur jag skriver på fraktsedeln.
Här ligger jag och har mardrömmar om att den trådlösa mus jag beställt till min Imac 24'' endast är en vanlig.
Hur skall jag kunna jobba med en helt vanlig mus?
Hur skall detta se ut, när allt annat är trådlöst?
Vad skall vännerna säga? "du kan ju inte ha en vanlig mus!"
Men jag kan vara lugn, det stämmer inte, det vet jag
När skall du komma?
När skall du komma och knacka på?
Snälla kom
Snälla kom nu och se till att mitt rum blir innehållsrikt
Du kommer senast den 9:e oktober, det vet jag

Jag drömmer pånytt om hur jag tankar hem Widgets och allt blir bra igen när Peter Griffin talar.

Författad av en person som desperat önskar att budbäraren kommer med den nya datorn. Varför skall det vara så låååång väntetid?

Sött värre
Själv ligger jag och har mardrömmar om att få ett måndagsexemplar och att det trådlösa nätverket inte kommar att funka korrekt så jag inte kan skicka över viktiga filer från PC:n den ersätter... (Ja, jag har en PC också)

1
Bevaka tråden