Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dödar jag ploppen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Windowsprogram på Mac innebär ju tyvärr att man måste köra Windows XP. En snabb och enkel fråga som jag inte lyckats lösa:

- Hur dödar jag den där lilla ploppen som kommer upp nere i högra hörnet av mängd olika anledningar?

Jag vill aldrig mer få en plopp för inaktiva ikoner, trådlös nätverksanslutning ej tillgänglig (fast jag kör 100Mbit Ethernet...), Datorn uppdaterad, Datorn inte uppdaterad, Virusdefinitioner ej aktuella osv.

Några tips?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-09-14 10:31

Åh, en sån där grej som jag stört mig på i år men aldrig mobiliserat kraft nog att försöka lösa. Bra fråga!!!

Jag vill också veta!

Ursprungligen av Björnström:

Windowsprogram på Mac innebär ju tyvärr att man måste köra Windows XP. En snabb och enkel fråga som jag inte lyckats lösa:

- Hur dödar jag den där lilla ploppen som kommer upp nere i högra hörnet av mängd olika anledningar?

Jag vill aldrig mer få en plopp för inaktiva ikoner, trådlös nätverksanslutning ej tillgänglig (fast jag kör 100Mbit Ethernet...), Datorn uppdaterad, Datorn inte uppdaterad, Virusdefinitioner ej aktuella osv.

Några tips?

Om det är informationsballongerna du menar så:

More of an irritation than a performance tip. Click Start , click Run , type regedit , and then press ENTER.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Explorer\Advanced Right-click the right pane, create a new DWORD value, and then name it EnableBalloonTips .

Double-click this new entry, and then give it a hexadecimal value of 0 .

Quit Registry Editor. Log off Windows, and then log back on.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 10:50
Ursprungligen av EricBradley:

Om det är informationsballongerna du menar så:

More of an irritation than a performance tip. Click Start , click Run , type regedit , and then press ENTER.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Explorer\Advanced Right-click the right pane, create a new DWORD value, and then name it EnableBalloonTips .

Double-click this new entry, and then give it a hexadecimal value of 0 .

Quit Registry Editor. Log off Windows, and then log back on.

Enkelt, intuitivt & självklart....

Den mest störande av alla ballonger måste ju va den som säger nåt i stil med: "Vill du att jag ska ta bort ikoner som inte används på skrivbordet"

Jag tar själv bort de ikoner jag inte vill ha!!!

Tror att detta finns med i gränssnittet "Tweak UI" också:
http://www.download.com/3000-2341-2830963.html

Tror det är gjort av Microsoft själva men de supportar inte detta officiellt.

Vänta den är nog inte för XP...

Den här kanske:
http://www.download.com/Tweak-XP-Pro/3000-2086_4-10551016.html?tag=lst-0-4

  • Medlem
  • 2006-09-14 11:23

EricBradley: Tusen tack! Detta har retat mej i flera år, men jag har försökt undvika att använda Windows i stället för att orka leta efter en lösning...

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Vänta den är nog inte för XP...

Den här kanske:
<länk till Tweak-XP-Pro>

<OT>Gudars.
$40 för detta program, en hemsida som jag vill kräva betalt för att gå in på, och ingen vettig information om vad programmet egentligen kan (förutom att den kan göra *hundratals* hemliga inställningar tillgängliga...)
Sånt här gör mej glad att jag använder Mac... </OT>

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 13:20

Få fart på XP med denna guide! Där finns även lösning på ovanstående problem...

http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm

OBS! Har inte testat den fullt ut på en Mac med Windows XP ännu..väntar fortfarande på min MacBook..på PC funkar den dock kanon.

Ursprungligen av wlao:

EricBradley: Tusen tack! Detta har retat mej i flera år, men jag har försökt undvika att använda Windows i stället för att orka leta efter en lösning...

Det var så lite så
När man håller på med musik och XP så behöver man ju Tweeka litegrann för att överhuvudtaget få det att fungera!
Behöver ni fler Tweeks så finns dom här:

http://www.musicxp.net/tuning_tips.php

Flera av dom här inställningarna är till för att få Musikprogrammen att jobba ostört men många är användbara till annat oxå.

Ni som tycker att Dektop Cleanup Wizard är ett helvete (det är den verkligen!!! )hittar lösningen här också.

/Eric

Men jag tror det ska finnas en Tweak UI som den första länken jag la in fast för XP. Har sett PC-användare som har den. Nä, 40$ är det ju knappast värt. Letar man så kan man nog göra allt det där manuellt istället.

Här är det nog:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Citat:

Tweak UI
This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.
Version 2.10 requires Windows XP Service Pack 1 or Windows Server 2003.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-14 14:41

Jag stängde av skiten med ett rutkryssningsalternativ - en option i GUI. Jag minns dock inte var.

  • Medlem
  • 2006-09-14 15:23
Citat:

De flesta ballongerna visas bara en gång ju..

En gång är en gång för mycket!

Senast redigerat 2006-09-14 17:19
1
Bevaka tråden