Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med att skicka faktura

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 19:26

har precis köpt mig en Mac och behöver skicka några fakturor. Har ingen lust att köpa något bokföringsprogram som har faktuering utan önskar en enkel lösning. Har precis köpt office 2004 samt har en gamal version av filemaker ( v 5.5).

Är det någon vänlig själ som vill dela med sig med något bra tips på lösning alternativt fakturamall som jag kan få använda.

Hoppas på snabb hjälp! Tack!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 20:44

Moi moi!
har för mig att det finns fakturamallar i exel eller om det är word i 2004:an.
KOlla dä så löser det sig garanterat.
Ilkka

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 00:33

Jag har gjort en mall i Pages, folk har sagt att det är den snyggaste fakturan de sett. Men tyvärr måste jag räkna ut summa och moms själv. Lite synd! Jag hade hoppas att man kunde göra nån typ av pdf-mall som gick att spara som pdf på nåt vis.

Finns det inga faktura-programvaror föresten?
Det finns ju nåt på internet, men det känns lite dumt.

Ursprungligen av jakob:

Jag har gjort en mall i Pages, folk har sagt att det är den snyggaste fakturan de sett. Men tyvärr måste jag räkna ut summa och moms själv. Lite synd! Jag hade hoppas att man kunde göra nån typ av pdf-mall som gick att spara som pdf på nåt vis.

Du kan ju använda en tabell med formler i Pages för att automatiskt räkna ut momsen.
Släng in en tabell och kolla under "Numbers" i Inspectorn.

Ursprungligen av richmond:

har precis köpt mig en Mac och behöver skicka några fakturor. Har ingen lust att köpa något bokföringsprogram som har faktuering utan önskar en enkel lösning. Har precis köpt office 2004 samt har en gamal version av filemaker ( v 5.5).

Är det någon vänlig själ som vill dela med sig med något bra tips på lösning alternativt fakturamall som jag kan få använda.

Hoppas på snabb hjälp! Tack!

Filemaker 5.5 kommer nog inte att fungera så vansinnigt bra på en Intel-mac, men om jag inte minns helt fel så kan du nog uppgradera till 8.5 från den. Då blir det inte så farligt dyrt och du kan bygga ett smidigt system för fakturering. Kan dock vara lite overkill om det handlar om enstaka fakturor.

Annars finns Hansa First Office för ganska rimliga pengar. Du kan alltid ladda ner en demoversion och testa på www.hansaworld.com

Ursprungligen av ohennig:

Filemaker 5.5 kommer nog inte att fungera så vansinnigt bra på en Intel-mac, men om jag inte minns helt fel så kan du nog uppgradera till 8.5 från den. Då blir det inte så farligt dyrt och du kan bygga ett smidigt system för fakturering. Kan dock vara lite overkill om det handlar om enstaka fakturor.

Annars finns Hansa First Office för ganska rimliga pengar. Du kan alltid ladda ner en demoversion och testa på www.hansaworld.com

Seniormoderator eller inte - Du får ursäkta, men jag blir ju alltid lika sned när någon rekommenderar ett och samma bokförings/faktureringsprogram till allt och alla - oavsett behov/kunskapsnivå/plånboksstorlek...... Om man inte vet något om den som ska använda programmet - då ska man först ta reda på fakta innan man rekommenderar något.

Richmond har redan sagt att han inte vill köpa något bokförings eller faktureringsprogram. Att med det utgångsläget utan eftertanke slänga fram ett förslag att han ska köpa just ett givet program är ju lite respektlöst gentemot Richmond. Den dagen Richmond behöver ett program för bokföring eller fakturering finns det inte fler faktureringsprogram än att han kan titta på mer eller mindre alla och därefter välja det som passar honom bäst.

1
Bevaka tråden