Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopards nya gränsnitt?!

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-09-12 20:38

Ladda just hem nya iTunes 7. Noterade nya scrollbars bland annat. Är det nya utseendet för Leopard kanske?

Senast redigerat 2006-09-12 21:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 20:54

Du tänker på Leopard kanske,,

men det är inte helt omöjligt..

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-09-12 21:04

haha. oj... Menar förstås Leopard

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 22:08

Tja, brushed metal kom väl till iTunes innan finder. (innan os x?)

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-09-12 22:59

Hoppas verkligen inte det är så. Tycker iTunes 7 är extremt fult och plottrigt. Och nya ikonen är bara pricket över i. Ser ut som MSN-Tunes eller något...

Ja hela iTunes 7 har en "Windowsgränssnitt-känsla" över sig. Och ikonen passar inte längre in bland de andra ikonerna. Extremt fult.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-09-12 23:10

Va? 7:an är ju grymt läcker juh!

Det är skönt att Apple utvecklar gränssnittet, Aqua är trots allt sex år gammalt nu.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-12 23:35

Är iTunes 7 Extremt fult? Vad är då Windows XP tex? Okej att smaken är som baken, men någon måtta får det vara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 00:40

Tycker ändå färgen passade in bland de andra ikonerna, även om jag inte gillar blått:

http://img.photobucket.com/albums/v339/Toffelmannen/Bild1-1.png

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-13 03:18

Inte gillar blått? Varför har du då valt en blå Adium-ikon?

Jag korrigerade rubriken (från Tiger till Leopard)

Jag håller också med om att gränssnittet känns mer plottrigt, fast kan inte sätta fingret på vad som gör det. Kanske bara är en övergående känsla när man är så van med gamla iTunesutseendet.

Angående scrollbar-listerna så tycker nog jag faktiskt att de känns rätt klumpiga på något sätt. Jag har aldrig gillat själva bubblorna och "aquan" i OS X men vete sjutton om detta är var värre. Något mellanting vill jag ha, tack!

Och ikonen känns väl mer aqua än någonsin? Känns som att andra ikoner gått mot en mer platt och matt känsla och sen kommer iTunesikonen och skiner som en, ja jag vet inte vad. Nya ikonen ser i mitt tycke riktigt illa ut, speciellt om de vill frångå Aqua.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-23 04:41
Ursprungligen av pertoyra:

Jag håller också med om att gränssnittet känns mer plottrigt, fast kan inte sätta fingret på vad som gör det. Kanske bara är en övergående känsla när man är så van med gamla iTunesutseendet.

Angående scrollbar-listerna så tycker nog jag faktiskt att de känns rätt klumpiga på något sätt. Jag har aldrig gillat själva bubblorna och "aquan" i OS X men vete sjutton om detta är var värre. Något mellanting vill jag ha, tack!

Och ikonen känns väl mer aqua än någonsin? Känns som att andra ikoner gått mot en mer platt och matt känsla och sen kommer iTunesikonen och skiner som en, ja jag vet inte vad. Nya ikonen ser i mitt tycke riktigt illa ut, speciellt om de vill frångå Aqua.

Jag tycker också att de runda "bubblorna" är asfula, har inte använt itunes7 men verkar ju vara raka scrollbars där, och det är snyggare.

Jag tycker det ser bra ut här:
http://www.tuaw.com/2006/09/12/walkthrough-itunes-7s-big-new-features/

utan att kolla särskilt noga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 12:52

Jag förstår inte riktigt hur man kan se iTunes 7 som plottrigt… Men som sagt är smaken som baken (det finns folk som faktiskt tycker Windows är snyggt).

Kan någon förklara för mig varför "Bläddra"-knappen sitter nere till höger och inte i närheten av knapparna som väljer visningsläge? Och varför sitter "Mata ut skiva" där den gör?

Borde dom inte samla knapparna "Visa"-knapparna, "Bläddringsknappen" och "Visa, göm bildmaterial" brevid varandra på den nedre listen?
Sedan har man tagit bort knappen "Bildeffekter", varför då? Den använde jag.
Mata ut skivan behöver inte jag eftersom den finns på tangentbordet. Det borde gå att visa och gömma denna knapp.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 13:58

Kan vi gissa att nya sätt att navigera mellan dokument i Leopard kommer att efterlikna skivbläddringsfunktionen i ITunes

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-13 15:44

Program som Preview har fått Apple Mail 2-utseendet i Leopard-previewn.
Kommer säkert bli iTunes-utseendet på iLife-produkterna och Mail-utseendet på OS X bundlade apps.
Det är vad jag tror förstås.
Hur finder kommer se ut är dock den stora frågan.

De som gillar UNO/Iridium borde väl gilla detta? Det är ännu ett steg på vägen mot ett unifierat utseende i iTunes.

Själv tycker jag att det rent övergripande är helt ok, men rent generellt gillar jag vad de gjort med marginalerna runt om i iTunes. Hoppas att Findern får en liknande behandling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 15:59

Håller med flera av ovanstående talare, iTunes ser för taskigt ut! Ikonen passar inte till det nya gränssnittet och det nya gränssnittet passar inte till övriga OS X. Tyckte att det gamla utseendet på iTunes var väldigt vågat. Jag hoppas verkligen att vi inte får se detta som standard i Leopard! Ser ju ut som någon GTK-wannabe!

Det troligaste är väl att OS X Leopard tar gränssnitt och utseende från iTunes eftersom det är Apples starkaste varumärke på programsidan. Jag gillar Mail.apps nuvarande utseende men tror knappast att det kommer att diktera kommande utseende.

Tur att UNO finns..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 19:44
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Det troligaste är väl att OS X Leopard tar gränssnitt och utseende från iTunes eftersom det är Apples starkaste varumärke på programsidan. Jag gillar Mail.apps nuvarande utseende men tror knappast att det kommer att diktera kommande utseende.

Tur att UNO finns..

Mails abnormt fula utseende har smittat av sig på Förhandsvisning i betan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 16:08

Önskar att Apple kunde snacka lite med nissen som gör Aqua Extreme! Aqua Extreme e riktigt vackert!

Hmm... Ju längre tid jag sitter i iTunes desto bättre tycker jag att det är. Det ser ut som att min iMac är avspeglad i iTunes så att säga. Rätt rundning på hörnen och knappar som är lagom neutrala mot bakgrundsytan.

Dock har de glömt vissa gamla Aqua-saker på ett par ställen.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-09-13 18:01

"Extremt fult" var kanske att ta i... Men scrollbarsen känns väldigt mycket "Kaleidoskop" eller vad det heter som fanns till gamla Mac OS. Tyckte det var skitcoolt när jag var 10, men inte nu. Det blåa fältet till vänster är riktigt bra dock, men knappar och scrollbars, samt ikonen, känns som ett steg i fel riktning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 18:27

Tycker att nya iTunes bara växer in i sina nya kläder, tycker att det har blivit en riktigt tjusig liten krabat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 18:40

Det ser si så där ut. FULT och omacigt med vassa hörn! Men det är något som har hänt med aluminiumfinishen. Den är porös, liksom. Det finns små spår i plåten. Dålig kvalitet på metallen? Kolla skärmdumpen:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-13 18:47

För det första var hörnen så på iTunes 6 också, och det ser riktigt proffsigt och snyggt ut.

Sen så ser verkligen inte mitt iTunes ut så där! Konstig bild du har skickat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 23:51
Ursprungligen av adzam 1:

För det första var hörnen så på iTunes 6 också, och det ser riktigt proffsigt och snyggt ut.

Sen så ser verkligen inte mitt iTunes ut så där! Konstig bild du har skickat...

Du har ju rätt! Skärmen var inställd på tusentals färger... Men iTunes 7 är fortfarande fult. Vassa hörn... vit pixel längst ut i hörnen. FULT! Alla Apple-program borde ha ett enhetligt utseende.

Bevaka tråden