Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-hub "dödade" min G4 mini

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som varit med om något liknande som detta??

Helt plötsligt så började jag få problem med min G4 mini, den ville inte vakna upp ur vila,
efter mycket donande, svärande, 3 mil enkel resa till återförsljaren för att prova en annan strömdosa och så vidare och så vidare lyckades jag reproducera felet på ett tillförlitligt sätt: Låta datorn gå i vila (eller använda vila från äpplemenyn) trycka på en tangent (jag använder alltid shift) för att väcka datorn, man kunde se att lampan slutade "snarka" och tändes helt men ingen bild blev det på skärmen, Då drar jag ur usb-sladden som går till min Kensington 7-ports hub http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010057120 vad händer då? Jo! lampan slocknar helt, datorn har stannnat och går inte att starta igen med strömknappen!!!
Men drar jag ur strömdosan ur vägguttaget i 30 sekunder så startar datorrn normalt igen!
Något med den hubben är skumt, frugan har en sån också till sin G4 mini och båda hubarna uppvisade fenomenet att när man stängt av datorn helt slocknar inte lampan på datorn förrän man dragit ur hubben ur usb-kontaktern alternativt gjort hubben strömlös.
Någon som kan förklarar orsaken till det här?

Ber om ursäkt det kanske blev lite långt det här inlgget, men jag ska avsluta med att tala om att nu har jag bara en usb-förlängningssladd koppplad till datorn och byter tillbehören var efter jag beöver dem och nu vilar och stänger datorn av sig helt normalt.

/Peter

uppdatering

Ringde Kensington's support och pratade på knagglig engelska med en trevlig man som föreslog att det kunde vara så att skärm och eller dator störde eller stördes av hubben, han föreslog att jag skulle flytta huben längre ifrån den övriga utrustningen...

jag tyckte det lät mycket märkligt, men inget större besvär att ptova och se på f*n nu med hubben en halvmeter från datorn så har inte grejorna klickat en enda gång... ibland blir man förvånad.... :eek:

/gusten68

1
Bevaka tråden