Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Weekend kit till spelande pojkvän

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tänkte ge min kille ett litet överlevnadskit när han ska spela LAN en hel helg. någon som har tips på drickbart, ätbart och annat (som typ ögondroppar)? gärna saker som är lite typiskt LAN-spelare.

Jolt-cola, Pringles, Billy's Pan Pizza.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 13:25
Ursprungligen av staed:

Jolt-cola, Pringles, Billy's Pan Pizza.

Pringles och Billys är rena döden om man ska lana. Flott och klegg som sätter sig i tangentbordet, musen samt eventuella joysticks. Sen blir det flottiga avtryck på skärmen där man kommer åt.

Köp lite smågodis, och lite snacks av typen "salta kex". De flottar inte av sig lika mycket. Till att äta kan du väl förse honom med lite chili och ris i en burk som han kan värma i micron. Han kommer att göra de andra på lanet gröna av avund

Lite koffeintabletter är väl också bra samt ett gosedjur han kan krama när han saknar sin flickvän

Som leksak rekommenderar jag BopIt. http://en.wikipedia.org/wiki/Bop_It

* Handledstränare - såna klämmare man tränar handleder med
* Uppblåsbar halskudde - du vet en sån där man har på flyg eller på tåg, jätteskönt om han ska sova sittande - skulle kunna vara tillsammans med ögonlappar så att det bli mörkt
* Någon cool liten nördleksak - typ en liten radiostyrd helikopter på 5 cm, eller något annat härligt nördigt som han kan leka med mellan spelandet

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 22:32
Ursprungligen av William WM:

* Handledstränare - såna klämmare man tränar handleder med
* Uppblåsbar halskudde - du vet en sån där man har på flyg eller på tåg, jätteskönt om han ska sova sittande - skulle kunna vara tillsammans med ögonlappar så att det bli mörkt
* Någon cool liten nördleksak - typ en liten radiostyrd helikopter på 5 cm, eller något annat härligt nördigt som han kan leka med mellan spelandet

Nej, vet du vad, sånt där töntigt har man dock inte med sig Det där med "nördleksak" är mitt i prick däremot. Skulle rekommendera någon kul elektronisk pryl, leksak eller datorrelaterad.

Förresten undrar jag om det är "Maclan" eller vanligt PC-LAN.

Jolt Cola ska man ha. Mat köps oftast på plats. Umm... Lite godis kanske. Typ chocklad kakor eller något, helst som inte smutsar ned så mycket. Smular är ingen fara, klet är värre. Lösgodis funkar bra.

Annars är det väl inget direkt? Headset ska man ju ha, och det använder de flesta inte dagligen, men ett sånt har han säkert redan.

Senast redigerat 2006-09-13 00:07
Ursprungligen av SeBBBe:

Nej, vet du vad, sånt där töntigt har man dock inte med sig Det där med "nördleksak" är mitt i prick däremot. Skulle rekommendera någon kul elektronisk pryl, leksak eller datorrelaterad.

Beror väl lite på hur gammal man är antar jag... Jag som är över 25 vill nog vila ett litet tag iaf...

Tangentbord och möss SKA va alldeles flottiga efter ett LAN, annars har man inte gjort det rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 16:34
Ursprungligen av staed:

Tangentbord och möss SKA va alldeles flottiga efter ett LAN, annars har man inte gjort det rätt.

Jag har fortfarande en episod bevarad i smärtsamt minne från ett lan i slutet av 90-talet. Jag var med i en hård CTF-match (Q2 så klart) och hade perfekt läge att raila en motståndare som kom löpande med vår flagga. Det var bara det att musknappen var så flottig att jag slant med fingret och missade! Motståndaren kom undan med flaggan och vann en capture... *morr*

Ursprungligen av rhesus:

Jag har fortfarande en episod bevarad i smärtsamt minne från ett lan i slutet av 90-talet. Jag var med i en hård CTF-match (Q2 så klart) och hade perfekt läge att raila en motståndare som kom löpande med vår flagga. Det var bara det att musknappen var så flottig att jag slant med fingret och missade! Motståndaren kom undan med flaggan och vann en capture... *morr*

Men då hade du ju i alla fall fått i dig en massa flottigt gott som kompensation

Alltså, gnuggar ni maten på era prylar eller stoppar det i munnen?

Billys är perfekt LAN-mat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 14:11

En svart t-shirt med hans nick i vitt värmetryck.

Sen undrar jag varför ingen nämnt öl ännu?

Öl? Då blir man väl ändå onödigt sömnig? Det ska va uppåttjack (läs koffein) när man ska va uppe dygnet runt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-12 15:30

Vid LAN häller jag upp en stor skål med ostbågar (ICAs) och sen tar jag fram stekpincetten och äter dom med. Perfa för att slippa kladd.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-09-12 15:33
Ursprungligen av Creops:

Vid LAN häller jag upp en stor skål med ostbågar (ICAs) och sen tar jag fram stekpincetten och äter dom med. Perfa för att slippa kladd.

Hahahaha fy fan vad stört!

Jolt-cola är det bästa!
Haha! Stekpincetten!

Man borde ju kunna äta ostbågar med sked även. Kanske lite mindre pilligt än med pincett.

Vad alla behöver vid ett LAN är:

1. Dator med accesoarer (möss (en extra för säkerhets skull), tangentbord, högtalare/hörlurar etc).
2. Dryck (helst med koffein) + Mat (en del LAN löser maten med att beställa Pizza), de flesta LAN bannlyser eller vill helst undvika alkohol
3. Coola prylar att snacka om (någon skum maskot att ha på datorn, nördprylar att leka med, etc)
4. Cool utstyrsel (justea T-shirtar och så)
5. Transport till och från LAN:et

Har jag missat något?

Skaffa sånt din pojkvän saknar från listan

Jag brukar ha med mig en liten saftblandare så jag lätt hittar tillbaka till min plats. Akta dig för sånt som blinkar och har sig bara, folk blir sura efter ett tag. (Saftblandaren är ok eftersom den går så långsamt)

Har man plats i bilen så brukar jag slänga med nån gammal skitdator. Har haft med mig både en laptop klädd i rosa ludd och en iMac G3 som körde Ubuntu när jag kom hem. Man vet aldrig vad som händer när nördar är i farten...

Ukulele är rätt soft med.

jo man tackar för alla tips. blir nog ett fint litet woot-paket. tipsa mer för all del. jag har redan köpt två såna här: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=510077

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 16:08

Över 25?? Snart dags för pension då Kanske inte riktigt men jag är 16 iaf. Du har nog rätt om det där med åldern. Men om man bara är 25 ska det väl inte behövas eller? Har jag dock aldrig varit 25 så är inte säker...

Jag brukar aldrig sova på LAN heller. Brukar hoppa över en natt helt enkelt och sen sova nästa natt. Funkar bättre än man tror. Iaf för mig.

Förresten på en random side note så påminner du om Steve Jobs på den lågupplösta avatarbilden

1
Bevaka tråden