Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monitortrassel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 19:21

Hej på er..
Satt och testade lite olika monitorinställningar förut, med resultatet att skärmen, efter att jag testat nån slags rotationsgrej, endast visar felmeddelandet "input signal out of range". Jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta. Om jag startar om så intraffär samma sak igen så fort jag kommer in i osx. Någon som har några bra tips?

Testa att hålla inne Äpple+alt+P+R precis efter att du tryckt igång datorn, håll inne knapparna tills du hör att datorn har startat om 3 gånger, sen släpper du bara på fingrarna och låter datorn starta.

Funkar inte detta, vet jag inget annat.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 11:27

Funkade inte

Det tipset fungerade inte. När datorn startar igen så blir det återigen samma sak. Så fort man kommer in i OSX, så lägger skärmen av och visar Input signal out of rate. Kom därför på att man kanske kunde starta från OSX-skivan ist. Och det fungerade bra tills jag fick upp möjliga startenheter, (skivan eller HD:n), men inte kunde klicka på någonting.. hmm... jag kunde typ markera ett val, men inte riktigt välja något om ni förstår vad jag menar. Mycket knivigt. Någon som har ett förslag?

från Apples hjälpfil:
Starta i säkert läge (endast grundläggande Mac OS X-objekt läses in. En del funktioner och program kommer kanske inte att fungera på rätt sätt.

Håll ner skifttangenten omedelbart efter att startljudet hörs, och släpp den när du ser förloppsindikatorn (ser ut som ett snurrande kugghjul).

Detta bör "defaulta" inställningaren till något standardvärde som skall fungera. Väl där skall du slänga preferensfilen för monitorinställningar och starta om sedan skall allt vara OK

I svenska OS X ligger den som så:
Macintosh HD/Bibliotek/preferences/com.apple.windowserver.plist

Finns beskrivet i denna TIL.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106564

:rolleyes:

1
Bevaka tråden