Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar i XP på mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yes, så här är det att jag instalerade bootcamp och fixade xp för dryga 2-3 veckor sedan men jag har ett problem här. När jag kopplar in hörlurar (vilka som helst, dock inga USB) så får jag ljud i dom, men även ljud från datorn.

Detta är fett irriterande när man tex spelar på nätterna och gärna inte vill väcka sina päron?
har någon nån ide? Jag har checkat för allting i sigmatel audio programet med linesen och hörlurar ingången men det hjälper inte.

tacksam för svar // Eric

ps, om det är fel forum så flytta till rätt bara (=

*edit*

While booted into Windows XP, I still hear sound coming from the built-in speaker even with headphones plugged in.

The Boot Camp Beta audio driver for Windows XP does not currently support rerouting sound.

aja.. bara o bita ihop

Jag har samma problem. Jag trodde dock inte att en sådan grej var styrt av mjukvara. Borde det inte vara så att en hörlursplugg bryter någon krets och på så sätt stänger av högtalaren så ljudet bara kommer i lurarna.

Jag märker skillnad i Mac OS på min nya dator mot den gamla. Nu kommer datorn ihåg volymen för högtalaren resp. hörlurar, man ser alltså att volymen ändras till det man hade senast när man sätter i hörlurarna. Känns som ett ovanligt krångligt sätt, eftersom det ju gör att man måste ha någon slags drivare för att högtalaren ska tystna när man använder utgången.

Ursprungligen av MakeMeRun:

Yes, så här är det att jag instalerade bootcamp och fixade xp för dryga 2-3 veckor sedan men jag har ett problem här. När jag kopplar in hörlurar (vilka som helst, dock inga USB) så får jag ljud i dom, men även ljud från datorn.

Detta är fett irriterande när man tex spelar på nätterna och gärna inte vill väcka sina päron?
har någon nån ide? Jag har checkat för allting i sigmatel audio programet med linesen och hörlurar ingången men det hjälper inte.

tacksam för svar // Eric

ps, om det är fel forum så flytta till rätt bara (=

*edit*

While booted into Windows XP, I still hear sound coming from the built-in speaker even with headphones plugged in.

The Boot Camp Beta audio driver for Windows XP does not currently support rerouting sound.

aja.. bara o bita ihop

Jag hade samma problem, så jag laddade ner den här drivrutinen i stället:
5.10.4866_XP32_XP64_MCE_2K_V6
SigmaTelHD Driver från Intel.com
Då kan man lyssna i hörlurarna utan att högtalarna låter. Tyvärr kan man bara lyssna genom hörlurar, men om man vill lyssna genom högtalarna igen är det bara att switcha tillbaks till den andra drivrutinen.

Hoppas det här avhjälper ditt problem, så päronen får sova!

//

#3

Jag får det inte och fungera, Instlaerade du någon mjukvara innan du drog ner den?

Eller hmm.. det verkar fungera ändå.

Tackar tackar

men nu får jag inte mikrofonen att fungera, inte ens när jag kopplar in ett headsett =/ Någtot förslag?

när jag startar "intel audio studio" får jag bara felmedelande om att jag inte har rrätt verison av "motherboardet"

Senast redigerat 2006-04-21 14:49

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/download.aspx?url=/8658/eng/5.10.4866_XP32_XP64_MCE_2K_V6.EXE&agr=N&ProductID=2064&DwnldId=8658&strOSs=All&OSFullName=All+Operating+Systems%E2%8C%A9=eng

Här är en direktlänk till drivers från intel, kom dock ihåg att de inbyggda högtalarna inte kommer fungera (under windows), du måste isåfall köra endast med högtalare, går dock att avinstallera dessa drivers om du ändrar dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-04 20:24

Ovanstående drivisar funkade inte på min MacBook. Däremot funkade detta:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=503267&tstart=60

PreRoll

Vilka drivare ska jag då köra under Windows XP Pro på min Mac Mini 1.66 GHz Core Duo?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 20:02

De som finns på skivan du bränner med Boot Camp 1.1 betan.

Men om jag inte vill ha ljudet både från den interna och de externa högtalarna samtidigt. Det var ju det tråden handlade om...

1
Bevaka tråden