Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa Tidigare system... Hur göra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

av någon underlig anledning tvingades jag till en ominstallation av OS X. Vid ominstallationen valde jag att spara "Previous Systems". Något blev totalt fel vid ominstallationen... OS X svepte bort både mina dokument, musik, e-post, familjefoton, m.m. samt mitt tidigare användarkonto... efter installationen och omstarten bad OS X mig om att skapa ett nytt användarnamn och konto.

De gamla filerna finns kvar någonstans på hårddisken (det vet jag eftersom hårddiskminnet är nästan lika stort nu som innan installationen). Kan jag återgå till som det såg ut innan denna underliga installation. Jag har ju "Precious Systems"-mappen med tillhörande filer och mappar och mach.sym filen som jag inte riktigt vet vad den är till för...

Finns det nån mapp som heter "Users" i Previous Systems? Isåfall ligger nog din gammla hemmapp där i. Då är det bara att flytta tillbaka de filer du vill spara till din nya hemmapp.

Ursprungligen av Johan S:

Finns det nån mapp som heter "Users" i Previous Systems? Isåfall ligger nog din gammla hemmapp där i. Då är det bara att flytta tillbaka de filer du vill spara till din nya hemmapp.

Hej Johan,

Ja, mappen "Users" finns med tidigare användare och tillhörande filer, men varje användares mappstorlek i "Users" är max ca 1-5 MB.... Innehållet borde vara ett antal GigaByte istället... Detta måste betyda att mina dokument och foton, m.m. ligger undangömnda någon annanstans

Sök lite med spotlight på filnamn du kommer ihåg så kanske du hittar vars dom hamnat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-23 17:41

Hejsan, har precis ominstallerat mitt OS, la först på Leopard och kunde välja att föra över alla program, bakgrundsbild, docka osv. till mitt nya OS men det gick inte för att mitt gamla system var Snow Leopard. Jag blev informerad att detta skulle gå när jag hade uppdaterat men jag kan inte hitta rätt ställe nu när jag har uppdaterat.

1
Bevaka tråden