Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackande ljud i Windows XP på MacBook

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2006-06-29 01:07

Jag upplever ett otroligt irriterande problem i windows xp. När man t.ex. spelar upp musik genom en mp3-spelare så hackar det till i ljudet när man byter fönster eller t.ex. laddar in en ny sida i webbläsaren. Någon mer som upplever detta? Är samma problem med mitt externa ljudkort så jag funderar lite på om det är hela systemet som hackar upp sig..

Any ideas?

  • Medlem
  • 2006-06-29 02:42

Jag har samma problem med min Dell. Musen hackar också. Det är troligen en tjänst som är igång i bakgrunden. Jag har inte riktigt hittat orsaken, men när jag har stängt ned tjänster så har det blivit bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 18:00

Har ett liknande problem i WIn XP SP2 när jag t.ex. spelar upp en låt i LimeWire och samtidigt har Winamp igång (dock i paus- eller stopläge). Så det låter inte helt orimligt att det skulle handla om en tjänst som ligger och tuggar någonstans...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-06-29 19:27

Har du antivirus-program installerat? Det låter ju som att datorn är väldigt upptagen med någonting...

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 21:07

Går windows XP bra på MB

Fundrar på att beställa en MB och undrar om någon har erfarenhet att köra Windows XP. Fungerar det lika bra som om det hade varit en Dell eler HP? På jobbet är det PC miljö som gäller Outlook mm.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-07-04 07:47

Nu har jag testat på min MB 13".

Ljudet (wma med DRM, i Windows Media Player) Låter väldigt illa när man kastar lite fönster framför mediaspelaren. Låter man Mediaplayer va i fred, och stänger av effekterna, så fungerar det.... nästan.

Måste va någe knas med drivisar

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-07-06 18:10

Hoppas det löser sig... kan inte ens dra fönster snabbt utan att det hackar till...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-07-07 14:06

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=3964

Har du provat installera hotfixen från microsoft?
Även om det är på AMD's hemsida så funkar det även för intel, bara det är dual core. Läste att det har löst ljudproblem åt folk.

Senast redigerat 2006-07-07 14:17
  • Medlem
  • Solna
  • 2006-07-07 18:04

Ska testa. Tack för länken!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-07-14 00:25

@zamson: Har du fått det att fungera? Jag lyckas inte installera hotfixen pga att jag har svenskt operativ

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-07-17 10:55

Det finns en svenskverison av den också, sök på google

  • Oregistrerad
  • 2006-07-17 18:16

pröva att med att prioritera bakgrundsservicar högre:

högerklicka på My Computer ->properties

Välja Advanced tabben ->Perfomance välj Settings

Välj Advanced:

klicka i radioknappen för Background services

klicka på OK

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 14:58

Eller försök med att helt enkelt endast prioritera Winamp, så slipper man förlust i prestanda i andra situationer..

Detta väljer du i Winamp, i properties under "Priority" eller Thread-priority... Välj den till high..testa-

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-09-11 02:05

Problemet försvinner så fort man stoppar in ac adaptern.. men kör man utan finns det där. Hotfixen gav ingen effekt...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 09:34

Windows program i Mac

Hej,
Jag gick till Mac för 2 år sedan. Är mycket nöjd med det som egen företagare, men när jag möter kunder etc så blir det problem.
1.De vill köra Skypekonferanser. Jag kan ej vara med på samma sätt!
2. De vill ha snabb kommunikation genom MSM. Kan ej vara med!
3. De har specifika program i Windos miljö dvs jag kan ej läsa dem.
4. Köpte SonyEricsson 990i. Går ej att synka.

==> Är intel macarna tillräckligt bra eller ska jag byta tillbaka till PC. Min fakturering och kommunikation med kunder är viktigast.
Ge mig några skäl till att stanna med Mac?

Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 09:47
Ursprungligen av Thomas Hans:

Hej,
Jag gick till Mac för 2 år sedan. Är mycket nöjd med det som egen företagare, men när jag möter kunder etc så blir det problem.
1.De vill köra Skypekonferanser. Jag kan ej vara med på samma sätt!
2. De vill ha snabb kommunikation genom MSM. Kan ej vara med!
3. De har specifika program i Windos miljö dvs jag kan ej läsa dem.
4. Köpte SonyEricsson 990i. Går ej att synka.

==> Är intel macarna tillräckligt bra eller ska jag byta tillbaka till PC. Min fakturering och kommunikation med kunder är viktigast.
Ge mig några skäl till att stanna med Mac?

Thomas

Vill du inte skapa en ny tråd med ämnet? Känns som att du faller undan...
Blir det en ny tråd kommer jag att följa den då jag själv är på väg att byta i dagarna!

Hur kommer det sig att du inte kan vara med på Skype/MSN?
MSN Klienter finns ju och Skype finns väl även det?
Var kommer problemen in med dessa?

Med Intel mac kan du ju köra WindowsXP brevid, vilket löser problemen med Windowsprogrammen.

P990i har jag inte själv, läs denna tråden:
http://www.99mac.se/mobiltelefoner/102349-p990i-traden-med-erfarenheter-tips-och-trix.html

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 11:42

Tack för svar!
1.I Skype har jag inte kunnat installera ett antal funktioner som mina kollegor/kunder har, men det är inte det största problemet. 2.MSN ==> Hur fixar jag det på ett enkelt sätt?
3. P990i är ett typiskt exempel när det bara krånglar med Mac. Nu får jag sätta mig och för hand ta över 200 kontakter och kalendern som är tjock....
Thomas

1
Bevaka tråden