Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro fryser ..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har två kompisar som har samma problem med sina MBPro på sista tiden .. både kör med OS X 10.4.7 och en har en 17 tum och en har en 15 tum MBP. plötsligt så fryser datorn .. allt låser sig och den enda som hjälper är att starta om datorn ...

vad kan problem vara ... ? är det fabriksfel?, OS X 10.4.7 ? eller någon enkel strömsparfunktions inställning som inte är riktigt inställd och kan upplevas för en nybörjare som om datorn låser sig ?

hoppas på snabba svar

  • Medlem
  • 2006-09-10 16:02

hmm.. av min egen erfarenhet så har inte macen låst sig förrän en ruta visas upp på skärmen som säger att datan ska startas om. Men det låter väldigt skumt. Har de två datorer något gemensammt kanske? alltså samma program de kör ellet något liknande?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-10 16:05

Känner igen det där. Kompis som var helt ny på Mac-fronten valde att installera LimeWire, vilket talade för sig. Efter att LimeWire var borta, var problemen borta.

Kan helt enkelt vara något litet smuts-program som stör verksamheten.

Ursprungligen av doGG:

Känner igen det där. Kompis som var helt ny på Mac-fronten valde att installera LimeWire, vilket talade för sig. Efter att LimeWire var borta, var problemen borta.

Kan helt enkelt vara något litet smuts-program som stör verksamheten.

o LimeWire finns på båda .. men .. ska verkligen hela macen låsa sig ... jag har aldrig varit med om det ... visst att ett smutsigt program kan låsa sig ... men att hela mac en fryser .... ... liksom .. va f*n ..

  • Medlem
  • 2006-09-10 19:16

Ja men ett program kan se till att osx låser sig för antingen så använder den alla CPU resurser eller så käkar den mycket minne. Så det är möjligt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-13 11:13

Har varit med om liknande.

En tanke: Kan inte någon med mer kunskap än jag lista ett antal program man ska/bör akta sig för?? Eller finns det redan på forumet?

Dags för en skön bojkott av alla utvecklare som sprider dåliga program!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 15:13

Jag har haft ett liknande problem, men i mitt fall slutade musen/plattan fungera och nagon sekund senare aven tangentbordet. Och till slut hade allt frusit. Det hjalpte inte att vanta... utan enbart starta om datorn. Detta i samband med Canons inscanningsprogram som foljde med scannern.

Knepigt.

1
Bevaka tråden