Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minska mängden minne en widget tar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en dashboard-widget som tar drygt 17MB av mitt RAM-minne i beslag. Jag skulle vilja redigera den för att ta mindre minne. Finns det någon med erfarenhet av att göra något sådant och kan ge lite tips?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-09 01:10

17 MB är väl inte mycket..?

Dessutom kommer väl de delar som inte används att swappas ut på disk så att andra program kan få plats i (fysiska) minnet.

Med tanke på att den jämfört med de andra widgetarna tar runt 50% mer i anspråk än de andra så är det ganska mycket. Känns onödigt.

Det är SvenskRadio jag syftar på.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-10 11:23

OK, för att svara på din fråga så finns det inte mycket du kan göra. Annat än att maila till den som skrivit widgeten och påpeka "problemet".

Ursprungligen av memark:

OK, för att svara på din fråga så finns det inte mycket du kan göra. Annat än att maila till den som skrivit widgeten och påpeka "problemet".

Nja, widgeten ligger under GPL, så jag tänkte göra det själv och lära mig lite på en och samma gång:

Citat:

Licensierad under GPL.
This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version.

1
Bevaka tråden