Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mySQL-hjälp! (diskussionsforum)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett Invision Power Board diskussionsforum, och ska nu försöka radera ett par medlemmars inlägg via mySQL i admin-gränssnittet. På nån sajt läste jag att följande textremsa skulle kunna göra susen:

DELETE FROM testforum_posts WHERE author_name=Markus

Detta borde radera samtliga inlägg från medlemmen "Markus". På skärmdumpen visas hur gränssnittet ser ut för den här funktionen.

Problemet: när jag kör queryn får jag följanded felmeddelande: "Unknown column 'Markus' in 'where clause'". Vad beror det på/hur ska jag komma förbi felmeddelandet/vad gör jag för fel?

Senast redigerat 2006-09-09 01:12

Har du använt "rätt fnuttar"?

DELETE FROM `testforum_posts` WHERE `author_name`='Markus'

Kanon, tack! Det gjorde susen.

Följdfråga: hur gör jag om jag ska radera allt skrivet av Markus, men bara inlägg som var värdet "0" i kolumnen "new_topic"?

("new_topic"-kolumnen syns inte på skärmdumpen ovan, men den finns. Utanför bild.)

Senast redigerat 2006-09-09 02:16

Jag löste följdfrågan efter lite laborerande. Återigen tack för snabbt och bra svar i den här tråden.

Gott!

jag kan varmt rekomendera NaviCat när det gäller att editera i mySQL databaser ... ovärdeligt program för mig .. www.navicat.com

MySQL GUI Tools finns för OS X: http://www.mysql.com/products/tools/

Query Browser fixar allt ovanstående och Administrator är bra för att göra backup/restore/administration och användarkonton.

1
Bevaka tråden