Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blogger och K800

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:37

Ngn som fått funktionen att fungera? Har läst att det endast ska fungera i USA.

Funkade fint senast jag testade.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 21:09
Ursprungligen av Merovech:

Funkade fint senast jag testade.

Måste jag skapa ett konto på webben först?

Funkade hur bra som helst. Och man behöver inte skapa konto först. Allt görs från telefon. Sen om man har blogg hos Blogger kan man integrera mobil-bloggen helt med den.

Men det funkar bara att blogga om man har 3G simkort. Vanligt GPRS funkar inte.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 13:53

Tack, det fungerar nu. Verkade vara 3G-täckning som saknades bara..

Kan tillägga att det fungerar alldeles utmärkt i GSM nät också, jag nyttjade funktionen i Turkiet och det var inga som helst problem (bara en dyr telefon räkning...);)

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-15 21:32

Hur gör man om man har olika bloggkonton? Jag har använt Blogger Mobile till ett av mina konton och det har fungerat perfekt med min k800. Men nu vill jag skicka inlägg till det andra kontot också. Frågan är: går det att välja i förväg i mobilen vilket konto jag vill skicka ett meddelande till?

Ursprungligen av Brisa:

Hur gör man om man har olika bloggkonton? Jag har använt Blogger Mobile till ett av mina konton och det har fungerat perfekt med min k800. Men nu vill jag skicka inlägg till det andra kontot också. Frågan är: går det att välja i förväg i mobilen vilket konto jag vill skicka ett meddelande till?

Mitt mobila Blogger har slutat att funka så jag kan inte säga helt säkert, men jag har för mig att du bara kan välja en blogg åt gången. Logga in på Blogger och titta på ditt "dashboard". I listen till höger finns det en avdelning som heter "Mobile Devices". Klicka på länken/länkarna där för att se vilka konfigureringar du kan göra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-16 08:04

Hej Christofer,

Tack för tipset!
Jag såg det på mitt Dashboard, men det känns opraktiskt om man inte sitter vid datorn och vill skifta kontot. Hoppas att det kommer nån smartare lösning i framtiden.

1
Bevaka tråden