Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några funderingar angående mitt andra köp av iMac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en iMac Intel Core Duo för en månad sen på PC-City. Valde 17-tums modellen av ekonomiska anledningar. När den nya Intel Core 2 Duo kom ut häromdagen kan ni förstå att jag blev tämligen upprörd... Ända till jag läste det finstilta på mitt kvitto från Pc-City. 30 dagars öppet köp! Körde givetvis dit direkt med min iMac och krävde att få den återköpt. Säljaren var mycket förstående och gav mig snällt ALLA pengarna tillbaka. Han påpekade dock att jag var ute i sista sekunden eftersom det var sista dagen på mitt öppna köp och dom stängde om en halvtimme! Puuh!

Så nu till min fråga. Ska jag ta pengarna och lägga till lite för att köpa mig en 20-tummare eller ta 17-tumsmodellen + en iPod Nano 2Gb och gå jämt upp? Köpte nämligen till en försäkring så det blev lite mer pengar än bara datorkostnaden. Kan inte bestämma mig så därför låter jag er bestämma! Lite "pros and cons" hade varit trevligt att få eftersom det känns som jag inte kan tänka klart med så mycket pengar till mitt förfogande..=)

Tack på förhand!

// MrMister

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-09-08 15:01

Hehe.. ingen aning om vad du ska köpa men det var en kul historia.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-09-08 15:03

Ta 20-tummaren det är en otroligt bra skärm, tycker 17 är lite liten för dagens

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:33

Eller så sparar du pengarna!

För det kommer alltid en nya Mac!
Så slipper du bli 'tämligen upprörd'

Väx upp, fatta ett eget beslut!
Eller fråga mamma!

Ursprungligen av Ola Hansen:

Eller så sparar du pengarna!

För det kommer alltid en nya Mac!
Så slipper du bli 'tämligen upprörd'

Väx upp, fatta ett eget beslut!
Eller fråga mamma!

ojoj, det var harda ord.

kop en 20" imac. dom ar fina.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 12:30
Ursprungligen av Ola Hansen:

Eller så sparar du pengarna!

För det kommer alltid en nya Mac!
Så slipper du bli 'tämligen upprörd'

Väx upp, fatta ett eget beslut!
Eller fråga mamma!

Förstår inte varför man bemödar sig att skriva sånna här inlägg. Uppmaningen "väx upp" torde passa bättre för Ola själv.

Angående 17" eller 20" så beror det väl helt på vad du ska använda datorn till. Ska du bara surfa, maila, lite ordbehandling etc. så lär ju 17" räcka gott. Ska du däremot använda bildbehandling, filmredigering etc. så är väl 20" rätt trevligt att ha. Var in på Macoteket igår och klämde på 20" den var riktigt skön, speciellt i jämförelse med min 12" iBook:p

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-08 16:50

Jag hade hellre tagit 17-tummaren med en iPod och lite extra RAM.

20", minne kan man alltid komplettera med senare men en större skärm är svårt att byta till sig i efterhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-11 08:05

Större skärm helt klart... 17" är alldeles för litet

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-15 10:08

20" hade jag tagit, var själv nere på macotekt och jämförde 17" vs 20" och det var en ordenklig skillnad. (jag vet att jag är en kratta på att stava"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-16 01:37

Om du var nöjd med gamla 17" blir du ännu mer nöjd med nya 17" för den är t.o.m. snabbare än gamla 20".

Tack för alla svar!

Ledsen att jag inte svarat tidigare men jag har som sagt ingen dator! Det blev 17-tummaren och en iPod Nano. Fick dessutom 800kr i rabatt av nån trevlig säljare! Sedan kom den nya Nanon mitt i allt ihop men jag valde den gamla och sparade ytterligare 500kr. Gick nästan med vinst på det här. Angående det trevliga "väx upp inlägget" så har jag kanske fattat allting fel men har alltid trott att forum är ett ställe man posta frågor av alla sorter. Jaja, spelar mindre roll.. Jag återkommer när jag fått min dator (någon gång nästa vecka hoppas jag). Ha det bra!

// MrMister

1
Bevaka tråden