Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Appleprodukter den 12:e?

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den 12e september bjuder Apple in media till Yerba Buena Center i San Francisco för att visa upp nya produkter. Vilken typ av produkter det rör sig om är ännu oklart, men av inbjudningskortets utformning drar helt klart tankarna till en iTunes Movie Store. Kanske lanseras också en uppdaterad iPod, samt något tillbehör för att streama videofilmer från Macen till TVn.

Tidigare diskussion i ämnet

Snälla.... en iPhone! Snälla, snälla Apple!

Vill ha en iPone!

I want it all, I want it all and I want it NOW!

It's showtime talar helt tydligt om att det handlar om film på något sätt.
iTunes får filmer och så klart kommer det en iPod som klarar det också.

Och Mac OS X Media Center!

Ursprungligen av ztaafen:

Och Mac OS X Media Center!

Vad skulle skillnaden vara?

Jag var inne på PC City idag, och där demade en kille just "mediacenter"-känslan på en iMac, med fjärrkontrollen. Snyggt (och kul att se någon som kan något om Mac i en köplada), fast jag får väl säga att det lite grand ger känslan att reducera datorn till TV.

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-09-07 13:08

Hoppas på en ny airport som stödjer video i HD format..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 14:01

MacBook med ny processor och 1Gb ram!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 15:51
Ursprungligen av Jordi:

MacBook med ny processor och 1Gb ram!

Hoppas också på att Macbooken (den 'vanliga') får Intel Core 2 Due (Merom?). Då skulle iaf jag slå till direkt (fast ett lite bättre grafikkort än det inbyggda GMA950 vore önskvärt, iaf som tillval).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 20:29

dream on när det gäller macbook upgrades

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 21:12
Ursprungligen av Jake_Styles:

dream on när det gäller macbook upgrades

Håller med. Dream on. Det är mycket mer sannolikt att MBP uppgraderas. Ja, jag behöver väl inte påminna om att den kom först...?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-09-07 21:24
Ursprungligen av fabiank:

Håller med. Dream on. Det är mycket mer sannolikt att MBP uppgraderas. Ja, jag behöver väl inte påminna om att den kom först...?

Att den kom före spelar väl mindre roll än att den är just.. Pro? Jag hoppas i alla fall att apple ger oss core 2 duo i den vanliga macbooken också men det är väl som folk redan har konstaterat - bara drömmar

Är väl helt säkert att det iaf kommer handla om långfilmer via iTunes Music Store (kommer väl att byta namn också). Frågan om de kan leverera en iPod som har batterikapacitet att spela upp några långfilmer på hyfsad skärm? Att bara kunna spela en film innan batteriet är dött känns väl ganska meningslöst?

Dom lär väl inte släppa ett nytt program endast för filmer, så iTunes får heta iTunes och affären får heta "iTunes Store", låter mest logiskt.

Ursprungligen av wunderbaren:

Dom lär väl inte släppa ett nytt program endast för filmer, så iTunes får heta iTunes och affären får heta "iTunes Store", låter mest logiskt.

iTunes Music Store kommer med stor säkerhet fortsätta heta iTunes music store ...

Apples nya filmtjänst kommer heta "ShowTime" .... QuickTime .... ShowTime ....

jag har postat ett nytt inlägg under aktuella rykten angående detta ...

ITMS = iTunes Music Store men kan väl också användas som iTune Movie Store

Ursprungligen av Olav Rust:

ITMS = iTunes Music Store men kan väl också användas som iTune Movie Store

svårt att tro det ... vad har iTune att göra med Film ? inget ...

Apple har ju idag QuickTime Player & Frontrow for video ....

Jag tror starkt på att Apple kommer separera Film & musik tjänsterna till två helt skilda program / lösningar .....

för att spela musik : iTunes
för att köpa musik : iTunes Music Store eller enbart music store som det ibland kallas...

för att spela film: Frontrow / QuickTime
för att köpa film: ShowTime ..... (ShowTime & QuickTime rimmar ganska bra)

desutom heter ju hela eventet .. "Its ShowTime" ... och vad kan vara bättre att kalla det om man nu skall lansera en tjänst som heter "ShowTime"

Ursprungligen av Tussen69:

desutom heter ju hela eventet .. "Its ShowTime" ... och vad kan vara bättre att kalla det om man nu skall lansera en tjänst som heter "ShowTime"

Fast just ShowTime är ju ett inarbetat varumäke för en kabelkanal (eller rättare sagt ett flertal...) som sänder filmer både i USA och på ett antal andra marknader (i Skandinavien också?)
...ITMS tror jag mer på, alltså iTunes Media Store;)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 15:05

Jag skulle älska apple om de kom med en iPhone. En telefon som verkligen fungerar och som är integrerad perfekt med min dator. Men men... det finns ju problem i den branchen också. Vill apple verkligen ge sig in i en ny branch? hur klarar man av alla operatörstjänster? Man måste ju samarbeta med alla.

Nää. en iphone är det inte. En mobil från apple skulle kräva ett eget event. Känns inte som showtime har med det att göra.

PÅ tisdag är det långfilmer. Ny codec eller programvara som klarar av menyer och olika subtitles som gäller.

Movie store
Trådlös video mottagare liknande airtunes
Quicktime 8
(ipoden lär få en mindre uppdatering också)

Det tror jag på

Ursprungligen av FIIZ:

Jag skulle älska apple om de kom med en iPhone. En telefon som verkligen fungerar och som är integrerad perfekt med min dator. Men men... det finns ju problem i den branchen också. Vill apple verkligen ge sig in i en ny branch? hur klarar man av alla operatörstjänster? Man måste ju samarbeta med alla.

Nää. en iphone är det inte. En mobil från apple skulle kräva ett eget event. Känns inte som showtime har med det att göra.

PÅ tisdag är det långfilmer. Ny codec eller programvara som klarar av menyer och olika subtitles som gäller.

Movie store
Trådlös video mottagare liknande airtunes
Quicktime 8
(ipoden lär få en mindre uppdatering också)

Det tror jag på

Mycket möjligt ... dock är det så att Apple har haft VÄLDIGT stor media press på sig att göra en iNap (its Not A PDA) och en iPhone .... set många TV reportrar fråga Jobs... När kommer en iPhone ? Apple har även haft en relativ stor press på sig från Aktiägarna att göra en riktig Mediacenter lösning ....

om man tittar på alla signaler .. så som personalrekryteringar, patenter, releaser m.m. så pekar mycket på att vi komemr få se en helt ny typ av toutchscreen ipod (doPOD) ... det finns inga direkta grejer som dock pekar på att vi kommer få se en Airport Express med Video .... men med Appel vet man ju Aldrig ...

jag HOPPAS vi kommer se uppdateringar samt releaser av:

FrontRow, ShowTime, QuickTime, doPod, Airport Express AV ....

Ursprungligen av FIIZ:

Nää. en iphone är det inte. En mobil från apple skulle kräva ett eget event. Känns inte som showtime har med det att göra.

Kanske inte kommer nu men jag tror att Apple förr eller senare kommer bli tvungen till att lansera en telefon för att kunna möta det kommande hotet från övriga mobil tillverkare.

Jag är tveksam om lanseringen är nu men senast januari kommer det en telefon - eller en multi ipod, det är vad jag tror - eller kanske mer hoppas.

Om deras patent är tänkt till denna multi produkt så kan det bli spännande och man kan ge sig ut o springa utan sin telefon. En kameleont helt enkelt.

Tog bort det ena inlägget onödigt med samma text två gånger.

Senast redigerat 2006-09-10 19:29
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-08 15:39

Att apple skulle dela på en tjänst som du skriver Tussen tycker jag låter ologiskt. Dom arbetar ju alltid hårt för att integrera allt i ett paket. Känns som ITMS kanske blir IT-media-store?

Ursprungligen av savv3:

Att apple skulle dela på en tjänst som du skriver Tussen tycker jag låter ologiskt. Dom arbetar ju alltid hårt för att integrera allt i ett paket. Känns som ITMS kanske blir IT-media-store?

tvärtom så tycker jag det verkar helt loogiskt .. självklart kommer både iTunes och ShowTime at integrera med varandra .. det är helt möjligt att ShowTime kommer finnas i iTunes men allt typ av sökning och liknande tror jag är väldigt olika när man söker efter låter mot när man söker efter filmer ..

vi får se .. men jag tor starkt på att Appels filmtjänst kommer heta just ShowTime ...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 17:26

Som jag ser det så är vi nog alla på det klara med att en movie store kommer att presenteras. Detta är mer eller minder bekräfrat. Amazon släppte idag sin tjänst för nerladdning av filmer dessutom.

Det som kommer att vara intressant är HUR apple har planerat att vi ska använda tjänsten.

Det självklara är att man kan se filmerna på datorn (pe en nybeställd 24tums imac ) Men alla har inte datorn placerad så att vi kan sitta i en soffa och titta och hur många vill sitta i en kontorsstol en hel film.

Som jag ser det finns det 3 alternativ:

Alt 1: En helt ny Airtunes funktion för video. Denna apparat kommer i sådana fall kuna styras via apple remote (äntligen kommer front row till någon nytta)

Alt 2: Ett nytt mediacenter så att vi kan köpa hem filmerna direkt till TV:n

Alt 3: En ny iPod med större skärm för oss att ta med. Apple kommer säkert komma med detta men det är ingenting de kommer att förlita sig på när det gäller filmförsäljning. Ingen sitter och kollar hen hel film på bussen.

För mig är dessa 3 alternativen mer intressante än vad Movie store är. Vi i Sverige kommer ändå aldrig få se röken av den.

En annan fåga är vilken kvalite man kommer att erbjuda. Kommer det vara både ett DVD-kvalite och ett portabel-kvalite alternativ.

Vad tror Ni?

Ursprungligen av FIIZ:

Som jag ser det så är vi nog alla på det klara med att en movie store kommer att presenteras. Detta är mer eller minder bekräfrat. Amazon släppte idag sin tjänst för nerladdning av filmer dessutom.

Det som kommer att vara intressant är HUR apple har planerat att vi ska använda tjänsten.

Det självklara är att man kan se filmerna på datorn (pe en nybeställd 24tums imac ) Men alla har inte datorn placerad så att vi kan sitta i en soffa och titta och hur många vill sitta i en kontorsstol en hel film.

Som jag ser det finns det 3 alternativ:

Alt 1: En helt ny Airtunes funktion för video. Denna apparat kommer i sådana fall kuna styras via apple remote (äntligen kommer front row till någon nytta)

Alt 2: Ett nytt mediacenter så att vi kan köpa hem filmerna direkt till TV:n

Alt 3: En ny iPod med större skärm för oss att ta med. Apple kommer säkert komma med detta men det är ingenting de kommer att förlita sig på när det gäller filmförsäljning. Ingen sitter och kollar hen hel film på bussen.

För mig är dessa 3 alternativen mer intressante än vad Movie store är. Vi i Sverige kommer ändå aldrig få se röken av den.

En annan fåga är vilken kvalite man kommer att erbjuda. Kommer det vara både ett DVD-kvalite och ett portabel-kvalite alternativ.

Vad tror Ni?

Jag tror ...

ShowTime - Online Movie Store & Software with Frontrow integration

doPod - en kombinerad iPod Video, telefon, PDA, fjärrkontroll mm.

Airport Express AV - Airport med funktion för att streama ljud och bild (HD-1080) .. video-utgången på Airport EX AV kommer förmodligen vara mini-DVI

man kan streama film man köpt på ShowTime från en MacMini till sin HDTV med Airport EX AV ... och kontrollera det via Frontrow med Appel remote eller doPod

man kan streama film från doPod till sin TV via Airport EX AV om man har filmen på sin doPod ...

man kan streama film och tanka film till sin doPod från sin Mac mini om man ligger i trädgården och vill se på film ...

flera Airport EX AV kan samarbeta så att om du tittar på en film i storarummet och vill fortsätta titta på den i sovrummet så kan du via din doPod fälja vilket rum filmen / musik skall spelas upp ...

det är vad jag tror ...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-08 15:43

7 dagars leverans nu på MacBook

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 13:35
Ursprungligen av Homy:

7 dagars leverans nu på MacBook

Precis...oavsett om det kommer ikväll eller ej lär ju en uppdatering vara hyfsat närstående. elelr har de sålt så många att det verkligen är svårt att få fram dem?

Ursprungligen av Goka:

Precis...oavsett om det kommer ikväll eller ej lär ju en uppdatering vara hyfsat närstående. elelr har de sålt så många att det verkligen är svårt att få fram dem?

Och vad gör dem om Intel slutar tillverka Yonah eller vad den heter?

kommer eventet att streamas från apple senare under kvällen, så som var fallet med WWDC?

Bevaka tråden