Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar man köpa en macbook nu ?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-06 19:55

vågar man köpa en macbook nu tro eller kommer den också få en lite söt uppgradering på tisdag kanske

Känns kanske som om man borde vänta men jäklar vad sugen man e nu, såg att dom fått in dom på YFO i gbg nu igen med...

HJÄLP !

Till nästa vecka kan du väl stå ut? För säkerhets skull, menar jag!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 20:08

Vad har jag missat nu? Kommer iofs inte köpa den inom en vecka men troligen inom 4a.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-06 20:09

Haha Ja du har rätt där, jag skall ändå resa bort på lördag och kommer inte hem förän lördagen därpå så 2 dagar till får man väl stå ut Tack för att du ruskade vett i mig där Ian

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-06 20:57

mmm... pengarna värker på kontot, vill ha en svart maxad men väntar gärna några dagar extra fall-i-fall...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 21:26

Vill bara säga en sak. 2 GB minne. Har en MacBook som skäppades med 512 MB minne och det gick inte så bra, men med 2 GB minne blev det en ny dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 21:51

Tror inte MacBooken kommer få någon uppgradering på ett tag. Den är "för" bra, skillnaden mellan den och MacBook Pro är i princip bara grafikkortet. Det är inget som motiverar en att lägga 10 000 kr extra på MacBook Pro.. Däremot vill ju Apple sälja Pro eftersom de tjänar mer pengar, så jag tror att de kommer bättra på prestandan på Pron men låta MBn vara tills vidare.

Ursprungligen av impen:

vågar man köpa en macbook nu tro eller kommer den också få en lite söt uppgradering på tisdag kanske

Jag vågar sätta en slant på att det inte kommer någon MB eller MBP under Apples speciella event. Däremot uppdateras den säkert senare under hösten. Håller sig Apple till 6-månaderscykeln så dröjer det fram emot november för MB, men man kan ju hoppas att det går snabbare än så. Vem vet, den kanske kommer väldigt snart. Men inte just på eventet.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag vågar sätta en slant på att det inte kommer någon MB eller MBP under Apples speciella event. Däremot uppdateras den säkert senare under hösten. Håller sig Apple till 6-månaderscykeln så dröjer det fram emot november för MB, men man kan ju hoppas att det går snabbare än så. Vem vet, den kanske kommer väldigt snart. Men inte just på eventet.

Den där sexmånadersykeln har ju varit opålitlig förr. Det stämmer rent allmänt men bara någon månad efter 1 GHz TiBook kom ju 12" och 17" AluBook. iMac G5 med iSight var inte heller så långlivad. Så det finns ju undantag...

EDIT: Förresten, MacBook är ju en najs dator bara barnsjukdomarna har slipats av. Den ÄR snabb som den är. Ska du surfa och använda iLife-grejerna så räcker den långt.

Köp en standardkonfiguration och sätt i mer minne och större HD själv http://www.ifixit.com det är busenkelt på MacBooken! Många säger att 2GB gör underverk för den maskinen och en fetare eller snabbare HD är ju inte dumt...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 22:51

Vad är det som kommer uppdateras på macbooken i så fall? Förmodligen bara högre klockfrekvens, iallafall om man kollar på minin. Eller har intel nån ny grafik på g?

  • Medlem
  • 2006-09-07 17:04
Ursprungligen av oscar89:

Vad är det som kommer uppdateras på macbooken i så fall? Förmodligen bara högre klockfrekvens, iallafall om man kollar på minin. Eller har intel nån ny grafik på g?

GMA X3000

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 17:46
Ursprungligen av Haffe:

GMA X3000

Bättre grafik alltså? Tror eller vet? Kommer det finnas direkt från lansering?

  • Medlem
  • 2006-09-07 18:51
Ursprungligen av Pantern:

Bättre grafik alltså? Tror eller vet? Kommer det finnas direkt från lansering?

Jag vet att intel är på gång med GMA X3000, troligen kommer det att leta sig in i macbooken också. När det blir, det har jag ingen aning om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-21 15:39
Ursprungligen av Haffe:

Jag vet att intel är på gång med GMA X3000, troligen kommer det att leta sig in i macbooken också. När det blir, det har jag ingen aning om.

Jag skulle inte tro att det kommer i nästa modell. Vad jag har läst på macrumors skulle apple redan vara färdiga med macbook merom, de bara väntar med att släppa den.
Så värst konstigt är det inte egentligen med tanke på att core duo och merom är pinkompatibla så det bara är att löda en ny cpu på moderkortet.
Troligtvis blir GMA X3000 i och med nästa core2duo-modell för laptops, Santa Rosa.
Då kommer även högre FSB introduceras vilket borde ge lite bättre bandbredd till grafikkortet.

Men jag hoppas precis som de flesta andra på en bättre grafikkrets, hade ju varit roligt om det dök upp.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-07 09:08

Förmodligen hade dom nog bytt ut CPU till en Core 2 duo, det är mest det som jag längtar till eftersom den är 64bitars så känns det ganska vettigt eftersom att Leopard kommer kunna köra 64bitars applikationer rakt över. Men Core duo är ju allt annat än långsam.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 12:24

core 2 duo lär ju inte macbooken få på ett tag framöver så tjacka dator nu softis

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-07 12:48

Det får bli en vit fin blänkande macbook ikväll nu då hehe

Dags å bli en switcher då !

6 månaderscykel blir November, mao perfekt till julhandeln.
Jag är också väldigt säker på att det inte kommer något nytt på den fronten.
Tisdag kommer handla om film och iTunes och en ny iPod för det ändamålet.
Inte mer, de vill skicka ut klara marknadsföringsbudskap och inte klottra ner det med en massa annat därav iMac "småhemliga" uppdatering. Uppmärksamheten ska riktas mot ett enda håll för maximalt genomslag i media.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 23:43

Fan det finns rykten om att Intel har problem att leverera Merom,, och att Apple därför kommer att avvakta tills Intel kommer igång me produktionen. Hoppas dock att MacBookPro får lite mer hästar under huven den 25.

1
Bevaka tråden