Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple press-event den 12 september

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mycket möjligt men det är nog inget som går under "its showtime"

iMac 30" Det skulle vara nåt att bita i!! (även plånboken isf)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-05 23:26

Om det nu kommer en ny Airport med video streaming och filmnerladdning i iTunes, så hoppas jag verkligen inte att det är 320x240 som gäller.
720p och 1080p or nothing!

Ursprungligen av Jetwash:

Om det nu kommer en ny Airport med video streaming och filmnerladdning i iTunes, så hoppas jag verkligen inte att det är 320x240 som gäller.
720p och 1080p or nothing!

Ja - troligtvis 720p - annars är det ju ett skämt.

Om man ser till ITMS historia vad gäller filer av högsta kvalitet så är det väl inte troligt.
Draags. Vad gör att du anser att 720p är troligt?

Hur bra upplösning går det att få om filstorleken max får vara 300 MB? Om filerna blir större än så kommer väl försäljningsintäkterna att ätas upp av bredbandets kostnad för sin bredd.

Hoppas att det går att visa alla sina filmer, utan att behöva spara om dem med någon speciell ny kodec, på den nya fina podBoxen.

Förutom releasen av Apple Movie Store så finns kanske
möjligheten till FrontRow 2.0 finns?

Möjligheten till att spara filmen man köpt till DVD .. ?
alltså blir det SuperDrive i alla intel macar ...

mest nyfiken är jag nog på FrontRow 2.0 ... Köpa/Hyra Film via Frontrow

AirPort AV hade också varit nice men hur det rent tekniskt/praktiskt skall lösas med den nyvarande mac sortimentet ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 12:27

Förutom Apple movie store. Gick det inte ett rykte om att mac mini skulle uppdateras snart..? Kanske den uppdateras 12 september för att passa in bättre som ett media center..?

Jag tror det ligger något i det draags skriver. År 2005 var enligt Apple "the year of HD". Att Apple ett och ett halt år senare skulle gå tillbaka till PAL/NTSC skulle bara vara fel. Själv hoppas jag att så är fallet.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 16:37
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

"the year of HD"

Ursprungligen av ne100:

Ny line av iMac, största nya 24 tum.

Nya iMac 24 tum är full HD upplösning.

Så det är en iTunes film i HD format fast ett nytt namn som kommer på eventet.
Antagligen är någott amerikansk TV-bolag med och börjar leverera HD tv-serier till nya iTunes.

Ny vPod som kan visa film på riktigt, stor skärm modell PS2 bärbara-.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 13:46

Svenska Apple Store nere, dock inte amerikanska :/.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 13:56

Det här blev plötsligt jättespännande när jag såg att jag har tio lappar på kontot! Har aldrig haft pengar vid ett Apple-event förut...mums!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:04

Apple store nere!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:06
Ursprungligen av tompa747:

Apple store nere!

Gammal nyhet. Jag skrev det för 20 minuter sen ;).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 15:43

Synd att de inte uppdaterade MBP samtidigt som iMac och mini. Kanske kommer nästa tisdag förhoppningsvis...?

nu är bara frågan vad som kommer den 12:e

Jag gissar på :

Apple Movie Store & eventuelt ny iPod, Airport AV eller ny produkt ..

Ursprungligen av Tussen69:

nu är bara frågan vad som kommer den 12:e

Jag gissar på :

Apple Movie Store & eventuelt ny iPod, Airport AV eller ny produkt ..

Apple gillar att koncentrera sig på ett huvudområde i taget så egentligen räcker nog en ny iPod och Movie Store väldigt långt, det i sig är två riktigt stora händelser (speciellt utanför vår lilla macvärld) som lär generera mycket press (världens populäraste mp3-spelare uppdateras för första gången på länge samt världen första riktiga långfilmsnätbutik - det är hett nog).

Är ryktet om en produkt typ AirPort AV sant så är det ju superbt - och jag hoppas verkligen det - men jag tror Apple skulle hålla ett event även utan en sån produkt.

Däremot tror jag absolut inte på en ny MacBook Pro under detta event, det passar inte alls in och det vore väldigt olikt Apple och Jobs.

Jag hoppas fortfarande på en iPhone för högst 4995:-

Det var perfekt att Apple släppte ny iMac + bättre Mac mini idag. Det betyder antagligen att de har något stort som de är stolta att visa upp nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 17:30

30" ipod med airport extreme och dualcore-processor? MBP med hologramskärm och RAID? 120" Cinema Display?

Men är inte 2 hårddiskar kravet för att Time machine ska fungera?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 19:40
Ursprungligen av Code Red:

Men är inte 2 hårddiskar kravet för att Time machine ska fungera?

Det var en extern disk på maskinen som dom visade Time Machine på.
Undrar om det funkar med två partioner?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Det var en extern disk på maskinen som dom visade Time Machine på.
Undrar om det funkar med två partioner?

Yes!!

Verkar inte så smart att göra backup på samma disk fast i en annan partion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 22:14

Trådlöst 220 v till min bärbara tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 23:20

Fast Core 2 Duo för PowerBooks var ju inte så häftigt enligt flera tester. Men blir du glad av att det står "64-bit" istället för "32-bit" så är väl det bra… I verkligheten gjorde de inte så galet stor skillnad, framför allt får man stöd för med minne vilket "mer än 2GB" är over kill för en stor del användare ändå.

Onödigt att jaga upp sig i, ja, onödan

Core 2 Duo för stationära maskiner är relativt sätt mycket bättre. Dock ser jag Apple's största problem idag är val av grafikkort i de små maskinerna och oflexibiliteten här. iMacen är nästan bra nu (bara att Apple kräver att man köper en 24" skärm för att få ett "bra" grafikkort)

Crownswe: Förhoppningsvis kommer det.

Måste tyvärr stänga den här tråden och hänvisa den fortsatta diskussionen till den nya tråden i ämnet. Orsaken är att den gamla tråden av rent tekniska skäl inte kan promotas på förstasidan.

Bevaka tråden