Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple press-event den 12 september

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det känns som om det var längesen som S. Jobs fick chansen att säga "One more thing".

Hur upphetsande är det egentligen med ipod nano i nytt skal med mer minne.
Ipod G5 med mer minne eller en imac 23".

Apples event börjar mer o mer kännas som Socialdemokraternas valmanifest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 19:06
Ursprungligen av draags:

Apples event börjar mer o mer kännas som Socialdemokraternas valmanifest.

haha inte för att jag hejar på brackorna (hjärtat till vänster), men nog håller jag allt med.

Ursprungligen av pgjores:

haha inte för att jag hejar på brackorna (hjärtat till vänster), men nog håller jag allt med.

Jag hejar inte på några men mitt hjärta klappar inte för den högra sidan. Hjärtat sitter nog mer åt vänster.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 16:01

men nya Cinema Display? De är i stort behov av uppdatering!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 19:25

Datorvärlden är som det politiska Sverige. Alla vet vi att MacOS X är bättre än Windows men lik förbannat använder majoriteten Windows. Alla vet vi att det bästa för Sverige är en borgerlig valseger men de röstar S+V+MP. Mitt hjärta klappar för Reinfeldt då han kämpar för entreprenören. Jag hoppas fortfarande på en uppdaterad Cinema Display. Gärna en 20" HD Display.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 22:24
Ursprungligen av bossep:

Datorvärlden är som det politiska Sverige. Alla vet vi att MacOS X är bättre än Windows men lik förbannat använder majoriteten Windows. Alla vet vi att det bästa för Sverige är en borgerlig valseger men de röstar S+V+MP. Mitt hjärta klappar för Reinfeldt då han kämpar för entreprenören. Jag hoppas fortfarande på en uppdaterad Cinema Display. Gärna en 20" HD Display.

HAHA! Snyggt formulerat, men nog ska vi lägga politik åt sidan!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 23:24
Ursprungligen av pgjores:

HAHA! Snyggt formulerat, men nog ska vi lägga politik åt sidan!

Tack;)
Inga funderingar ang en ny Cinema Display?

Vi ska nog hålla oss från politiken, annars blir det antagligen inbördeskrig, vore trist.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 22:03
Ursprungligen av draags:

Vi ska nog hålla oss från politiken, annars blir det antagligen inbördeskrig, vore trist.

Så sant men borde inte Cinema Display bli uppdaterad? Kommer inte Photo-booth at vara inkluderad i 10.5?

Wow, saker och ting blev just väldigt intressant:

As someone at the forefront of the motion picture industry, he knows films are designed for the big screen and later adapted for the home living-room theater.

For these reasons, Jobs many months ago commissioned an elite group of Apple engineers to get the ball rolling on an intuitive hardware solution that would more closely tie the company's digital media strategy to the living-room. And so AppleInsider has been told, Apple has been quietly developing a video streaming device that will interface with an updated version of its iTunes jukebox software.

It's arguably been one of the most closely guarded secrets at Apple since the evolution of the first iPod digital music player, which forever altered the landscape of the music industry when it was introduced in October of 2001. Only a select bunch inside Cupertino have heard of the latest device and even fewer have seen it. Therefore, further details are few and far between.

Om AppleInsider har rätt om detta blir det väldigt intressant den 12:e...

Läs hela: Apple to roll-out iTunes movies and 'one more thing'

Om jag får vara skeptisk: Appleinsider och thinksecret har i olika omgångar snackat om liknande apparater och sagt att de ska komma sen Macworld 2005.

Om jag får vara självisk: Hoppas det är helt jäkla galet fel, för jag har precis köpt en ny Airport Express.

Ursprungligen av Leftrustle:

Om jag får vara skeptisk: Appleinsider och thinksecret har i olika omgångar snackat om liknande apparater och sagt att de ska komma sen Macworld 2005.

Visserligen, men jag kan inte påminna mig att det varit i närheten av lika självsäkert och specifikt som den här gång. Istället för att flumma på om att det pågår någon obskyr utveckling hos Apple så utlovar de lansering om en vecka. Ju närmare ett "event" vi kommer desto säkrare brukar ryktena vara, generellt sett. Har dom fel lär dom tappa rätt mycket i trovärdighet denna gång (för att vara ryktessajt alltså). (Fast dom fegar lite och säger att det kan också bli försenat, så man vet ju inte om det bara är effektsökeri.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-05 08:25

Jag tror på att iMac och Macbook Pro får nya processorer, men inte vanliga Macbook'arna. Dessutom borde något stort hända på iPod-sidan, om Apple inte vill riskera att hamna på efterkälken.

Personligen nöjer jag mig med nya iMac's, men en Apple-telefon skulle kanske få det att röra sig på kontot.

Ursprungligen av Timber:

Jag tror på att iMac och Macbook Pro får nya processorer, men inte vanliga Macbook'arna. Dessutom borde något stort hända på iPod-sidan, om Apple inte vill riskera att hamna på efterkälken.

Apple brukar skilja på proffsgrejer och konsumentgrejer vid sådana event, så om det handlar om iPod, iMac och eventuellt filmförsäljning och ett mediacenter - ja då har jag mycket svårt att se att MacBook Pro skulle vara med, även om den är på väg att uppdateras närsomhelst. (Jag menar inte att den inte kommer att uppdateras, bara att det inte tas upp den 12 september. Det är ju tisdag idag, så vem vet, det kanske kommer redan nu... ;).)

Det vore riktigt trevligt om det blir vad Apple insider förutspår. Det låter som det är i linje med vad S. Jobs tycker gällande film och bio/ stor bild och inte bärbar.

Härligt att få lite stimula nu när höstmörkret är pågång. Jag vill köra slut på min projje till hösten/ vintern med Apples nya AE Video och ett movie store. Tyvärr sprack den drömmen när man inser att man antagligen inte kommer få se denna möjlighet i Sverige förrän tidigast nästa riksdagsval. Suck!

Gud ge mig hopp!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 13:55

Verkar inte som det kommer nån ny MBP idag..:(

Acer har släppt några nya Merom datorer..

http://www.engadget.com/2006/09/04/acer-throws-down-13-new-merom-based-laptops/

Måste inte dom vakna först?

Det verkar inte ha hänt något.

Angående den 12 så låter det som om det blir något moviestore med tanke på inbudningstexten "its showtime" och filmpremiär spots mot ett äpple.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 23:01
Ursprungligen av draags:

Det verkar inte ha hänt något.

Angående den 12 så låter det som om det blir något moviestore med tanke på inbudningstexten "its showtime" och filmpremiär spots mot ett äpple.

Tror de sänkte priserna på skärmarna i US Apple store idag

Bara jag som tror på en ny iMac med Conroe (billigare o bättre än merom), 20" och 23" skärm samt möjlighet för 2 hårddiskar (time machine)?

Ursprungligen av Code Red:

Bara jag som tror på en ny iMac med Conroe (billigare o bättre än merom), 20" och 23" skärm samt möjlighet för 2 hårddiskar (time machine)?

Det låter inte så troligt. Speciellt inte då Time Machine antagligen inte kommer förrän efter det att iMac uppdaterats en gång till.

Ursprungligen av Adrian B:

Det låter inte så troligt. Speciellt inte då Time Machine antagligen inte kommer förrän efter det att iMac uppdaterats en gång till.

I told you so...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 16:25

Ny line av iMac, största nya 24 tum.

Ursprungligen av Code Red:

I told you so...

Du menar att du hade fel på alla punkter?

Ursprungligen av Adrian B:

Du menar att du hade fel på alla punkter?

Jag hade på känn att det skulle komma en ny mest pga av att skärmar blivit billigare. Sen försökte jag rationalisera. Men 2 hårddiskar bör väl komma senare?

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-06 18:00

MBP innan den 12e är min fråga?

Ursprungligen av Code Red:

Men 2 hårddiskar bör väl komma senare?

Nja, en back-up i samma dator är ju inte så mycket att ha när huset brinner upp. Jag skulle förstå om Apple indirekt tvingade oss att ha back-up på en extern skiva som man kan ta med när man åker på semester.

Ursprungligen av Code Red:

Jag hade på känn att det skulle komma en ny mest pga av att skärmar blivit billigare. Sen försökte jag rationalisera. Men 2 hårddiskar bör väl komma senare?

Jo, att det skulle komma en ny iMac var det nog ingen som tvekade om. Den gamla var 2 månader "över tiden" redan och rykten fanns redan om att den den var pågång och att den skulle få större skärm. Men inte att den skulle ha Conroe eller två hårddiskar som du trodde på.

Om det kommer senare åter står att se. Jag vet inte om det fysiskt finns plats för två diskar i iMac, men om det gör det så skulle det passa bra förstås med Time Machine. Jag vet dock inte om Apple kommer att gå den vägen eller hellre rekommendera externa diskar för Time Machine.

Alltså, nu är det nya tider. Med PPC i mac:arna var det svårt med jämförelser och nya lanseringar kunde läggas vid traditionella events.

Det går inte efter bytet till Intel. Jämförelsen är för enkel. Nu är det plågsamt tydligt att Apple bara har gamla 32-bitars bärbara att erbjuda, medan Acer, Dell etc redan lanserat nästa generation. Veckor är lång tid i datorernas värld.

Så nu är det intressant att göra en liten benchmark. Hur långt efter PC-världen kommer Apple att introducera ny teknologi nu när samma komponenter används? Denna gång är förändringen i och för sig lite större än bara några extra mhz som en processorserie uppdaterats med, det rör sig ändå om en helt ny (nåja) typ av processor som ska introduceras, så skillnaden blir naturligtvis extra dramatisk.

Jag gick förbi Humac idag. Jag är inte helt säker, men jag tror det börjat växa mossa på den MBP som stod uppställd...

Bevaka tråden