Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar jag länkar i flikar istf i fönster?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-06 20:45

Hej, finns det nått sätt att göra så att ett klick på en länk i safari öppnar en ny flik, inte ett nytt fönster?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 21:10

Vet inte att det går i Safari men det funkar i Firefox!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-06 21:15

Öhhh, aa visst men jag byter inte webbläsare bara för att det går i firefox.

Högerklick, öppna i ny flik.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-09-06 21:22

Eller komando och klick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-06 21:24

Precis det jag inte vill hålla på med, vill bara kunna öppna länkarna direkt utan att öppna fler fönster!

  • Medlem
  • 2006-09-06 21:34

Se till att du slagit på flikarna i Safaris inställningar -de går nämligen att stänga av. Se Safari - Preferences - Tabs. Där har du också olika kommandon för att hantera flikarna. Med en tre-knappsmus eller Might Mouse klickar du bara med mittknappen så öppnas länken i en ny flik.

Antingen så klickar man på mittenknappen (om man har en lerknappsmus då så klart) på musen eller så klickar du på länken med kringla-tangenten inhållen. Det står i inställningarna i Safari under Flikalternativen, ganska logiskt om man orkar leta, vilket tar 5 sekunder.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-07 08:18

Förstår inte riktigt vad ni menar med musen. Mittknappen på mighty mouse irl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 21:16

Det är synd att man inte kan ställa in så att nya fönster öppnas i nya flikar istället som man kan på IE 7 i Windows.
Jag vill inte heller ha massa nya fönster och vill inte behöva hålla ner kringla och klicka. Eftersom jag ofta ligger i sängen och surfar på nätterna har jag inte magic mouse tillgänglig. Och även om jag hade så har jag valt att ta fram Dashen med mittenknappen...

Finns inte valet att tvinga i ny flik istället för nytt fönster i Safari 3 heller?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-26 22:19

Jag använder safaristand http://hetima.com/safari/stand-e.html för att få länkar att öppnas i en ny tabb ("Open '_blank' Link in New Tab")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 01:33

Tack för SafariStand-tipset! Verkar funka hekt ok.

om du vill ha en speciell musknapp till detta (har jag förstått rätt?) så gå in i systeminställningar>tangentbord och mus>mus och sätt denna knapp till "knapp 3".
funkar kanon för mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 12:17

Nä, jag vill inte ha en musknapp för det eftersom jag sällan använder min Magic Mouse till min MacBook.
Men SafariStrand gör susen. Nu öppnas länkaralltid i nya tabbar istället för nya fönster precis som jag vll ha det.
Sen var det skönt att få bort den där borstade metalllooken från Safri ockå.

Synd att SafariStand inte funkar med Leopard.
Hade Saft förrut, men den verkar inte funka med nya kissen, heller!

Safarisand finns för Leopard... men jag får inte länkarna att öppnas i ny flik istället för nytt fönster

1
Bevaka tråden