Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crumpler Cheesy Disco Messengerbag

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-08-02 18:21

Hej! Någon som har testat denna väskan till en Powerbook 12" och kan ge mig lite feedback? För- och nackdelar. Några andra förslag på liknande väska?

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

Pontus

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-08-03 18:19

Ingen som vet? Info om märket och dess kvalite iaf?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 20:01

Alla väskor från Crumpler håller bästa kvalitet. Cheesy Disco är ju en cykelväska, och gillar man sådana är det rätt val. Själv föredar jag dock modellen Crippy Duck som är nättare. Men smaken är ju olika. Du måste nog testa själv först.

Ursprungligen av Mondo:

Alla väskor från Crumpler håller bästa kvalitet. Cheesy Disco är ju en cykelväska, och gillar man sådana är det rätt val. Själv föredar jag dock modellen Crippy Duck som är nättare. Men smaken är ju olika. Du måste nog testa själv först.

Tänkte köpa just en Crippy Duck till syrran i födelsedagspresent, hon behöver en väska till sin nya iBook 12". Vad är dina erfarenheter av den, hur rymlig är den, skön att gå med länge osv...?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-08-03 21:19

Okej, vet bara inte var jag kan testa en, bor vid malmö, någon som vet var man kan testa en i närheten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 21:29

Ta kontakt med Kullander & Kullander till exempel.

http://www.kullander.se/

Trevliga kolleger.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-08-03 21:36

Okej, tack så mycket för hjälpen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 00:28

Någon här som har en Cheesy Disco och som kan dela med sig av sina tankar om den? Jag funderar på att köpa en till min Macbook. Tanken är att jag ska ha MB:n i ett second skin som sean läggs i väskan. Vill ha en väska där jag utöver datorn kan få ner en tröja, en pärm, papper/block och lite andra smågrejer. Är Cheesy Disco ett bra alternativ då? Har även kollat på Sticky Date men denna verkar vara något stor.

  • Medlem
  • 2006-09-06 09:30

Cheesy Disco är tänkt för 15" väskor. Vill du ha en i samma design för 12" ska du nog kolla på Little Pimp istället. Till Macbook funkar Cheesy nog bättre, speciellt om du vill använda ett second skin. En som verkligen är som gjuten till Macbook är annars Roll-o-Notes. Alla modeller med riktpris kan granskas på distributören Network Innovations hemsida. MacSupport i Malmö/Lund kör för närvarande kampanj på Roll-o-Notes. 595:- inkl moms istället för 995:-. Det kanske Kullander också gör, det vet jag inte.
Mvh/Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 13:27

Tack för informationen Jonas. Får nog ta mig in till MacSupport och kolla utbudet där. När jag var på Kullanders sist hade de väldigt dåligt utbud med väskor, kanske har hänt en del den senaste månaden. Roll-o-Notes verkar trevlig, lite mindre än Cheesy Disco men ändå samma stil. Måste dock se dem i verkligen för at tkunna avgöra, måste osm sagt få ner lite andra grejer utöver datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 19:47

Kolla in den amerikanska Crumplerssajten:
http://www.crumplerbags.com/home.php

Många av modellerna ovan är såvitt jag vet i själva verket utgågna, förra eller förrförra årets modeller. Kanske är därför de reas…?

(Är förresten inte "The Considerable Embarassment" bland de coolaste väsknamnen hitills?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 20:49

Var inne och kikade på MacSupport idag och de had en Cheesy Disco inne. Storleken är helt perfekt men när man titta rpå insidan är det tveksamt att det går ner en pärm och en tröja samtidigt. Kanske värt att titta på modellen större (Sticky Date) istället?

@ rasta
Har kikat på den siten men ingen återförsäljare tycks sälja "de nya" väskorna?!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 21:32

Jag undrar också faktiskt finns det ingen återförsäljare som säljer dom väskorna som dom faktsikt marknadsför på sin hemsida?

Så svårt o veta vilken storlek man ska ha, typ dator, skor, handduk, shorts och en tshirt, kanske någon liten pärm eller block + nätadapter osv.

Är det en Sticky Date då som gäller eller storleksmässigt?

//Adam

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-06 22:21

Crumpler har en butik på Linnégatan 2 i Stockholm.

(Har själv en Cheesy Disco och Macbook Pro passar som en handske, till Macbook skulle jag nog välja en mindre väska.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 22:31

Har själv en wack-o-phone och har inte heller sett de nya väskorna i Sverige, vilket är lite synd. Är i alla fall grymt nöjd med väskan ifråga (får plats med PB12:an, en herrans massa böcker, papper och annat, tillbehör till datorn, Palm, telefon, plånbok, solbrillor osv i den…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 23:00

@ jetwash
Varför skulle du välja en mindre väska till Macbooken? Jag tittade på en Cheesy Disco idag och tyckte att utrymmet i den var ganska begränsat bortsett från utrymmet från datorn, som givetvis är lite stort för Macbooken. Min tanke var att använda mitt eget second skin och sedan spänna fast den i väskan. Jag behöver dessutom plats för en pärm och en tröja eller liknande. Skulle gärna vilja kika på en Sticky Date, som är modellen större. Ingen som vet om någon butik i Malmö har en inne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 08:23

Tänkte beställa lite prylar från Apple Store snart och en väska är ett måste. Är det ingen som har koll på Sticky Date?

1
Bevaka tråden