Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra roterande objekt i Flash?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fråga angående Flash

Jag har en "buttom" som är klickbar och som styr själva tidslinjen. Jag vill att den skall rotare hela tiden när den ligger i filmen både när man klickar o inte klickar på den.

Problemet är att när jag väljer tranform samt rotererar den o spelar upp filmen så far knappen omkring på skärmen. Detta gör den i stället för att bara stå still o bara snurra som jag vill ha det.

Så nu undrar jag finns det ngt enkelt actionscript som får ett obejt att snurra på plats eller hur gör man?

Note: som det var i Flash 4 och på Flash 5-tiden så räckte det att man vid nästa keyframe bara helt enkelt snurrade ett varv på objektet för att får det att snurra runt runt vid uppspelning. Detta är tydligen förändrat nu i nyare versioner.

skapa ett movieclip med den snurrande grejen och skapa sen en knapp och lägg in det snurrande movieklippet i den.

Senast redigerat 2006-09-06 20:09

när du gör en roterande animation bör du typ 4 keyframes som objektet animeras mellan .. typ Keyfram 0: 0 grader , keyframe 1: 90 grader, keyframe 2: 180 grader, keyframe 3: 270 grader , keyframe 4: 360 grader ...

om du fortfarande har problem som finsn det massor av färdige fla filer på nätet som vissar hur man gör ...

1
Bevaka tråden