Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maya 7 på Imac G5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-06 10:22

Är det någon av er som har försökt att köra Maya 7 på en Imac g5. Har nämligen en stationär PC i dagsläget samt en Ibook och jag gillar verkligen Imacs utformning. Så nu skall jag sälja PCn och köpa en Imac. Hade tänkt mig en Imac 17 G5 1.9GHZ 2gram eller en Imac 20 1.9GHZ 2gram. Hade tänkt att köpa powerpc. Någon som har några tankar eller erfarenheter kring detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 12:21

iMac Intel ger dig sjukt mkt mer pang för pengarna, men Maya tror jag inte finns för Intel / OSX ännu tyvärr…

Köper du PPC iMacen baggagnad eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-06 13:11

Jag hade köpt en Intel-iMac å använt Maya i Windows (som går att köra på Macar) så länge, innan dess att det kommer en Universal Binary version. Jag vet inte om detta kräver att man köper två licenser, men isf hade jag kört med en *host* pb.org *host* version så länge, och sedan köpt en Maya när den kommer.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-06 14:21

Jag kommer att köpa Imac begagnad. Kommer att uppgradera den till 2.5 gig ram. Räcker det, eller skall jag köpa en beg powermac G5 istället. Det finns ju betydligt fler uppgraderingsmöjligheter med en powermac G5, men jag gillar Imacen utseende. samt att min arbetsyta är relativt begränsad. Är inte så jätteintresserad av en Intel mac. Vet att de är snabbare, men jag väntar helst tills det har rätt ut sig med alla nya versioner av de program som jag använder Adobe samt Maya. Så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att köra Maya 7 på en Imac G5. Funkar det eller är det bara att bita ihop och köpa en snabbare Powermac fast jag vill ha en Imac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 14:32

Jag förstår din sits - vi har samma på jobbet även om vi inte kör Maya. Jag tror en iMac G5 lär fungera ganska bra även om det garanterat lär rendera snabbare på en Dual G5 (uppåt 2X snabbare - 3D program kan generellt nyttja dual cpu väldigt bra).

Mycket minne är att rekommendera, men 2GB kommer du nog långt med.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-07 15:01

Tack för svaren. Det blir nog en Imac. Skall nu bara hitta ett lämpligt beg objekt.

1
Bevaka tråden