Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusstyrka på Imac G5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-06 11:15

På jobbet har jag en Imac G5. Precis när jag loggat in så hinner jag se min bakgrundsbild i ca 1 sekun innan ljusstyrkan dämpas ganska ordentligt (blinkar till).
Varför är det så? När jag kollar inställningarna så står det på max ljusstyrka. Dock föredrar jag ännu ljusare - så som det visas innan jag är inloggad. Man ser det tydligt precis i början eftersom jag då kan jämföra med hur bakgrundsbilden ser ut med och utan den "extra ljusstyrkan".

Hur ljust skall det kunna va på en iMac G5? Det vita färgerna är inte helt kritvita här.. men så är det kanske på alla?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-11 09:30

Ingen som varit med om/känner igen det här? Det finns inget sätt att mäta ljusstyrkan på - så man kan se att det är rätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 11:20

Är det inte färgkorrigeringen som startas i samband med uppstaren som gör att det blir mörkare?

Kika under Systeminställningar>Bildskärm>Färg

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-12 10:45

Jo, du - det var det. "Stanadardinställningen" var betydligt mer "cyan-lysande".. Hmm.. Profilen som är inlagd här har ju mer realistiska färger, men det känns ändå som jag får anstränga ögonen mer.. Förmodligen för att det är mindre kontrast mellan färgerna..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-12 11:00

Är det någon annan som upplevt det här? Att när man väljer den mer grafiskt anpassade - lite gulaktiga vitpunkten så blir man tröttare i huvudet.. Hädan efter så blir det bara att plocka fram den profilen när jag skall photoshop-pilla. Gamma 2.2 och "dagsljus-vitpukten" gjorde susen för mina trötta ögon.

1
Bevaka tråden