Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-tangentbord, tips?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 18:57

Hejsan, är på jakt efter ett tangentbord som skall användas tillsammans med min svarta MacBook när den står hemma på skrivbordet med extern skärm. Helst ett svart men vitt går väl också. Trådlöst eller ej spelar ingen större roll, har inget emot om det är sladd med.

Vad jag är ute efter är ett tangentbord, med usb givetvis, som har alla de "vanliga" mac-tangenterna som man hittar på standardtangentbordet så som eject, volymknappar, command etc. Helst skall det ju vara skönt att skriva på också.

Skall även använda det till pc:n men eftersom det är usb lär ju inte det bli några större problem.

Gillade mitt tidigare Logitech Ultra-x flat som var mer som ett laptop-tangentbord men det var ps2 samt att det inte har mac-tangenterna. Sitter just nu på ett av apples vita orginal-tangentbord men är inte storförtjust i det direkt.

Några rekommendationer på ett trevligt tangentbord?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-05 20:31

Det här är ganska svart!

http://www.daskeyboard.com/

Har just köpt ett Micro$oft Natural Keyboard (med sladd) för 500 kr till min jobb-PB. Jag har tidigare testat ett liknande av äldre modell och tycker att de passar bra för mina ömmande handleder (när man väl vant sig vid att tangenterna sitter lite konstigt). Det funkar bättre än jag trodde - jag var rädd att jag inte skulle kunna använda alla häftiga knappar, men det går att ställa in nästan alla specialknappar att göra nästan exakt det man vill när man installerat drivisarna.

Jag tror att tangenterna är lite trögare än de på ett vanligt Apple-tangentbord, men de är bättre placerade, så nu kan jag skriva fort och länge utan att få ont. Jag funderar allvarligt på att köpa ett till min hemdator också.

Fast ååååååå vad jag saknar USB-portarna på Apples tangentbord! Nu måste jag dra ur tangentbord eller mus för att kunna koppla in minnepinne eller kamera...

macallys icekey? Finns nu även i svart! http://www.macally.com/spec/usb/input_device/icekey.html

jag är lite sur att mitt fina sun type6-bräde inte fungerar ordentligt i macos... (jag hade givetvis ännu hellre använt mitt type5c, men det är väl lite mycket att begära antar jag...)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 23:40

macallys icekey såg ju intressant ut. Får kolla upp lite recensioner och se vad folk tycker om det.

Någon här som äger ett?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 12:47

Mailade Macally nu och den svarta kommer bara släppas i US och inte finnas med svensk teckenuppsättning :/

1
Bevaka tråden