Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Video Adapter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 22:44

Hej,

Jag undrar vilken av dessa som man ska köpa

"Apple PAL DVI-till-video-adapter"
"Apple DVI-till-video-adapter"

Borde inte PAL vara den enda som säljs här? Isånnafal när ska man köa den andra?

//Adam

Vilken maskin ska du koppla med?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 09:10

En MacBook Pro enligt denna artikel så ska det fungera

Learn about the Apple DVI to Video Adapter

//Adam

Jo. Det tycker man. Men det står ju inget om MacBook Pro på någon av produkterna.

jag vet.
köp en HD-TV och kör HDMI (funkar för övrigt finfint...) eller ring Apple och fråga...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 08:03

Ja men har inte möjlighet att köpa både MacBook Pro och en HDTV, men det är nog bara så att AppleStore inte har uppdaterat då "Mini-DVI to Video" till MacBook heller.

Får nog bli så att jag får ringa helt enkelt

//Adam

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-06 18:50

Jag har en MBP och en dvi-video adapter, och jag har inte fått det att fungera än (skriver om det i en annan tråd). Det verkar mest bero på nåt glapp i adaptern, men när den sitter istoppad stänger datorn ibland av sig, vilket känns lite olustigt...

Dock har jag fått svar från sådana som har samma kombination och som det fungerar bra för. Vet inte i nuläget om det är ett måndagsexemplar jag fått. Ska kontakta macoteket och reklamera. Kanske går bättre om man testar med en annan(?)

jag köpte en dvi-svideo/composite adapter för "Power Mac G5" funkar guld på min mbp

Jag har provat bägge. PAL-versionen har jag på jobbat för den funkar perfekt i alla lägen. den andra funkar bara om det som signalen går till har autosense på ingången. Då kan den emulera och använda signalen som kommer. Däremot går det inte att använda den adaptern till mer proutrustning då dom ofta inte är autosense.
Lycka till.

1
Bevaka tråden