Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP närdå?

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 10:22

När tror vi på nya MacBook/Pro med de nya intelprocessorerna? Redan nu på presseventet eller?

Jag ska köpa alldeles snart, men det vore lite irriterande och köpa nu och upptäcka att man kan få en bättre dator om man väntar en vecka.

Min macbook skulle bli klar den 4/9 men nu är den flyttad till den 13/9. Orsaken de uppgav var att de väntade in nya komponenter. Detta behöver ju inte betyda något men man vet aldrig.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 12:21

Vad tror ni om chanserna att vi får Core 2 duo i macbook pro? Vad tror vi om macbook - knappast va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 13:56

macbook pron kommer få den, macbook = nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-07 14:58
Ursprungligen av 20Hz:

macbook pron kommer få den, macbook = nej.

Baserat på vad, rena gissningar? Finns det ens några sidor som skrivit detta med någon mer grund än rena spekulationer?

Hur som helst är det rätt mycket som skiljer macbook och macbook pro;
storleken, skärmen, materialet, tangentbordet och grafikkortet.
Tror mer att det hänger på tillgång/efterfrågan från intel vilket gör att apples priser ser en del annorlunda ut än konsumentpriser. För ut till konsument ligger core duo och core 2 duo på samma prisnivå vilket gör det som ett utomordentligt dumt drag att sätta in core duo i någon maskin.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 20:29

Precis. Dessutom bör väl apple uppdatera mbp:n snart (lanserad i januari/februari, uppdaterad i maj). T.ex. den nya hårddiskvaggan som macbooken har vore ju trevligt om de fick in (den som man kan serva själv - MPB:n bryter man garantin om man ger sig på försöket).

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-01 21:37

varför inte macbook?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 12:30

För att Apple nog vill skilja mer på konsumentmodellen och promodellen, gissar jag. Som det är nu är det rätt lite som skiljer mellan Macbook och -Pro...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 14:30
Ursprungligen av JonesH:

För att Apple nog vill skilja mer på konsumentmodellen och promodellen, gissar jag. Som det är nu är det rätt lite som skiljer mellan Macbook och -Pro...

exakt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 20:02

Det vore korkat att fortsätta med en gammal processor i MacBooken. Det finns andra saker än processorn som skiljer datorerna åt. PC-tillverkarna lär inte fortsätta med Yonah, och om Apple vill konkurrera med dem får de allt uppgradera. Jag tror att vi kommer få se en uppdatering av både MB och MBP snart.

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-07 15:12
Ursprungligen av JonesH:

För att Apple nog vill skilja mer på konsumentmodellen och promodellen, gissar jag. Som det är nu är det rätt lite som skiljer mellan Macbook och -Pro...

Och det tänkte inte Apple på innan de lanserade mbp och mb?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-05 09:36

Med andra ord - nu när jag äntligen bestämt mig för att ruinera mig på en MacBook Pro så är det kanske inte läge att beställa den idag ändå?

Det är ju eeevigheter till den 12/9... OM de nu lanserar en upphottad serie MBP den 12/9 - när kan man beställa den på AppleStore - och hur lång leverans kan man räkna med då när alla som tjuvhållit på sina beställningar lägger dem samma dag?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-05 13:19
Ursprungligen av Oxygenic:

Med andra ord - nu när jag äntligen bestämt mig för att ruinera mig på en MacBook Pro så är det kanske inte läge att beställa den idag ändå?

Det är ju eeevigheter till den 12/9... OM de nu lanserar en upphottad serie MBP den 12/9 - när kan man beställa den på AppleStore - och hur lång leverans kan man räkna med då när alla som tjuvhållit på sina beställningar lägger dem samma dag?

Tippar på 2-4 veckor.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-05 14:18

Fyra veckors leverans känns ju i det närmaste outhärdligt! :-/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 15:32

När de bara gör speedbumps brukar de finnas i lager direkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 00:25

Gud vad jobbigt om de inte lanserar nya då. Jag hoppas verkligen de gör det.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 00:36
Ursprungligen av JonesH:

Gud vad jobbigt om de inte lanserar nya då. Jag hoppas verkligen de gör det.

Förmodligen inte, pga som jag tidigare nämnde, jag har inte beställt än. Dom väntar på min beställning innan dom uppgraderar, som dom alltid gjort. Så fort jag köpt en Yonah-MBP kommer Merom-MBP att släppas, så ursäkta väntan allihop men den här gången får faan Apple ge sig :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 01:08

Kommer grejer den 12 så är det bara, ""It's showtime!"" det betyder nog mer än bara film på ITMediaS..

Hoppas det iaf för jag sitter också och väntar på en ny MBP..

tror ni det blir en prissänkning på de gamla MPB-modellerna i och med releasen av en ny. jag tänkte ta mig an en av dom vassare modellerna, men det skulle ju vara tungt att få se en prissänkning på tvåtusen kronor - tre dagar senare.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 11:53

Jag tycker att deras pressinvite inte direkt stöder hoppet om nya MBP:s. Men det är ju lite jobbigt med denna väntan, ja...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-06 12:34

Apple måste vara extremt duktiga på att hålla saker hemligt, andra företag brukar ju läcka info som riktiga durkslag. Så här nära eventet hade man ju vetat åtminstone vad de skulle ta upp om det hade varit MS, eller någon annan tillverkare...

Höll på att klicka på knappen "beställ" förut. Det kliar. Det kliar som bara den. Kommer ju bli liiiite småkinkig om jag väntat helt i onödan...

Ursprungligen av Oxygenic:

Apple måste vara extremt duktiga på att hålla saker hemligt, andra företag brukar ju läcka info som riktiga durkslag. Så här nära eventet hade man ju vetat åtminstone vad de skulle ta upp om det hade varit MS, eller någon annan tillverkare...

Höll på att klicka på knappen "beställ" förut. Det kliar. Det kliar som bara den. Kommer ju bli liiiite småkinkig om jag väntat helt i onödan...

Gud. Jag vet precis vad du genomlider. Det här är fruktansvärt. Förbannade Apple ;D

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 15:55
Citat:

Jag tycker att deras pressinvite inte direkt stöder hoppet om nya MBP:s. Men det är ju lite jobbigt med denna väntan, ja...

Jag förstår inte? På vilket sätt har deras pressinvite med att dom inte ska stoppa in Core 2 Duo i MBP. Dom stoppade precis in den i iMacen..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 16:07

Om det är merom i nya iMacen så borde väl MBP komma rätt snart eller...? Måste beställa min MBP snart.............

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 16:57

Jag tyckte bara att pressinviten verkade mer röra film och konsumentprodukter än MBP-lansering. Men vi kan ju hoppas. Gud, så jag hoppas.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-06 18:17

Ja jag hoppas på uppgradering till MB. Sitter här och har pengarna men vågar ju inte beställa innan expot. Smått irriterande faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 23:54

Jag kastar nog in handuken nu snart. Jag måste ha min dator innan 26 september och släpps den nästa vecka så kommer jag förmodligen inte hinna få den innan dess, eller?

Ursprungligen av tompa747:

Jag kastar nog in handuken nu snart. Jag måste ha min dator innan 26 september och släpps den nästa vecka så kommer jag förmodligen inte hinna få den innan dess, eller?

jag ger upp idag och hugger en. märkt att dom börjat ta slut på mitt jobb och jag vågar verkligen inte vänta.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-07 13:02
Ursprungligen av promqueen:

jag ger upp idag och hugger en. märkt att dom börjat ta slut på mitt jobb och jag vågar verkligen inte vänta.

Jag borde ha gett upp för länge sen egentligen. Den enda anledningen till att jag inte skriver dessa rader på en MBP är att jag har börjat se min väntan som en personlig kamp mellan mig och Apple, ett uthållighetstest liksom, det är ära och prestige som motiverar mig just nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-07 14:42

Men nu har apple redan släppt iMac och MacMini updateringar. Hur stor är då chansen att det kommer en MBP så tätt inpå?
Nu menar jag inte bara Merom-MBP utan en updaterad variant. Har man gått och väntat i en månad vill man ju inte köpa den precis innan det kommer en ny. Kommer den med Merom är det bara ett plus.

Bevaka tråden