Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta XP-burk till AP E

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-04 18:56

Hej!

Jag sitter på Uppsalas studentnät och försöker ansluta en kompis XP-burk till mitt Airport Express-nätverk, men det går inte så bra.

Den frågar efter ett WEP-lösen på 5 eller 13 tecken och det lösen som jag använder på min iBook är 7 tecken långt. Så jag skriver in de fem första bokstäverna och XP-burken verkar nöja sig med det.

Men den får inget IP, så efter det är det stopp

Någon som har något tips?

Mvh
/Andreas

PS att ansluta en annan inneboendes XP-burk till uttaget, med kabel, fungerar finfint DS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 19:04

Testa att ändra lösenordet då!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-04 19:17

Man kunde tydligen se det långa HEX WEP-lösenordet nånstans på min iBook, med det funkade det finfint!

Ska nog prova att ändra till fem tecken så kanske den nöjer sig med det istället för det andra jättelånga..

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-09-04 19:18

Så här skall du göra:
Gå in i Airport administratörs verktyget, du hittar den i din Verktygsmappen i program mappen. Logga in på APexppressen med ditt lösenord.
När du får upp administratörsrutan så väljer du i menyn "Basstation"->"Lilkvärdigt Nätverkslösenord"
Då får du upp en ryta med ditt lösenord översatt till Hex. Skriv in den i Xp och logga in. Klart! Lycka till!

O.K. Så långt kommer jag. Men det alternativet är gråtonat och går inte att ändra. Det måste vara nåt annat man kryssar i tidigare. Nån som vet vad?

1
Bevaka tråden