Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NeoOffice 2.0 Beta 3 för Aqua släppt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den första allmänt tillgängliga NeoOffice 2.0 releasen finns nu att ladda ner.

Citat:

After many months of work and intensive testing by our NeoOffice Early Access members, NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 is now available for free download from the NeoOffice download page. NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 is our first free Aqua release and uses native Aqua menus, file open and save dialogs, print dialogs, buttons, scrollbars, and many other native Aqua user interface elements.

Jag hoppas att den blir riktigt bra, så att vi kan börja utrusta våra kontors datorer med den istället för MS Office.

http://trinity.neooffice.org/modules.php?name=News&file=article&sid=115

Spännande ... vi har en MacBook med bara 512 MB minne, MS Office (i Rosetta) blir ganska segt på den men vi får se hur det går med NeoOffice.

fint. Kör in det imorgon så får vi se vad som händer... 100mb var ju inget att snacka om heller för skivavbilden.

Jag har använt NeoOffice 2.0 beta 3 sedan strax efter att den blev publik den 29 augusti. Aqua gör mycket mot Windows-stilen det hade tidigare. Det är dessutom väldigt trevligt att det är baserat på OpenOffice 2.0.3 istället för OpenOffice 1.1.5 som den tidigare versionen var. Gränssnittet kan vara lite smått segt ibland då det ska ritas upp, främst då filer öppnas eller då fönster skalas om. Men för sin kostnad är det en nackdel jag gärna står ut med.

1
Bevaka tråden