Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia E61 - dåligt ljud

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !!

Jag har världens problem med ljudet i hörsnäckan till min Nokia E61 ... hjälpte inte att köpa en ny ... någon som har tips på hur man kan fixa det ... en bra tredje-parts leverantör, kanske ... ?

3-butiken bara ryckte på axlarna ...

Funkar dock klockrent att synka med min MacBook Pro

J!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 19:01

Stå på dej! Om inte ljudet är acceptabelt i hörsnäckan ska 3 åtminstone ta en titt på din telefon och kanske skicka in den på service.

Hur yttrar sig problemet?

/emil

Hur yttrar sig ljudproblemet? Kan ev vara något med bottenkontakten som är fel. Annars är det rekommendabelt att skaffa en AD-46 och använda den tillsammans med ett par bra lurar för avsevärd bättre ljudkvalitet.

Problemet yttrar sig i att volymen är aldeles för låg ... om det är bakgrundsljud, måste jag antingen lämna lokalen eller hålla för båda öronen för att kunna höra något.

Jag har pratat med 3 och de rycker bara på axlarna och säger ... "Ja, vi har märkt att det är lite låg volym i telefonen"

Testade att köpa deras vita headset, då blev ljudet bättre, men inte bra ... Är inte så himla imponerad av kvalitén ...

Nu blir det väl till att strula en massa med 3 och Nokia ... suck ... :-/

J!

Min E61 har inga sådana problem, jag skulle reklamera och undersöka programvaran. Nu använder jag AD-46 och Koss Porta Pro, volymen är hög/normal. Medföljande headsets är sällan av god kvalitet, har inte ens packat upp det som följde med E61.

Jag gick tillbaka till 3-butiken och fick faktiskt en ny Nokia E61 ... och ljudet är bättre om än inte helt toklysande ... däremot krånglar synkningen något rent magiskt och den får out-of-memory rätt ofta ... men det kommer väl en uppgradering får man väl hoppas.

J!

Vad använder du för program när den får minnesbrist? Det enda programmet som kan ge sådana symptom är webbläsaren (Minimap). Men det brukar yttra sig i att den stänger ner övriga program för att frigöra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-10 20:29

Det ska tydligen ha släppts en ny firmware som ska förbättra ljudet.

1
Bevaka tråden