Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högt brus när jag kopplar till stereon

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 17:37

Joo, värsta störande höga bruset när jag kopplar min macbook till stereon. Analogt. Fattar inte vad göra? Någon annan som har ett liknande problem?

Har testat att spela på stereon från min ipod (med samma sladd som ovan) - inget brus...
Har testat att spela musik i lurarna direkt från datorn - inget brus...

/Christian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 17:42

Din Macbook kan drivas från (1) batteri, (2) nätdel med jordad sladd, (3) nätdel med ojordad sladd.

Hur fick macbooken ström då det brusade?
Blir det skillnad om du ändrar hur den får ström?
Får din stereo ström via jordade eluttag?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 17:55

Tack för svar - men - både datorn och stereon får ström från ojordade kontakter. Har testat både på nätsladden och utan i macbooken. Ingen skillnad.

Kan det bero på strömmen i lägenheten tror du?

  • Medlem
  • 2006-08-31 18:29

Har du datorn o stereon i samma uttag? Brukar ge brum snare än brus, men det är mina två eurocent

  • Medlem
  • 2006-08-31 18:30

Alltså om du INTE har dom i samma uttag

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 18:58

Du har väl rundgångsbrus då kanske? lr vad det nu heter. Har du video/tv/dvd kopplad till stereon? Testa att koppla ur den/dessa i så fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 19:00

i och för sig går grenkablarna till samma jordade (skrev fel förut) uttag - men då borde ju brummet/bruset ge sig när jag kopplar ut och kör datorn på batteri - eller?

/C

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 19:02

Thanks Mr Styles.

Soo easy. Jag pluggade ur S-video-kabeln till tv:n och då försvann brummet. Great!
Once again - I thank thee.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 19:27

Gott!! Härligt att det var det som var problemet. Nu känner jag mig sååå duktig! hehe

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-09-04 21:30

Pröva med en jordavskiljare från tex Biltema, den funkade för mig när jag hade pezen inkopplad till stereon. Brummet kan knäcka försteget om jag inte minns fel.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=540&iItemId=78692

1
Bevaka tråden