Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple press-event den 12 september

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så var det dags igen. Enligt Electronista planerar Apple att samla pressen den 12 september för att presentera något nytt. Inget vet givetvis exakt vad. Kan det vara nya iPods, uppgradering av datorer, mediacenter, någon helt oväntad iProduct?

Senast redigerat 2006-09-06 23:53

har det inte helt sakert (nastan iaf) konstaterats att det blir en macbook merom updatering och formodligen ocksa en merom eller conroe updatering for imacen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 12:56

Jag tror att det är att Apple ska byta plattform till PPC..

Ursprungligen av Fredric:

Jag tror att det är att Apple ska byta plattform till PPC..

Där har vi det. Adobe visste det hela tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 14:30

Tjing pax för tabblet/ipod med os x light och wifi!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 14:37

Ny iSight, uppdaterade skärmar med inbyggd iSight och uppdaterad iMac samt MacBook Pro tror jag på. Och en ny iPod, kanske?

  • Medlem
  • 2006-08-31 19:19

Har Apple nån Keynote i Paris på Apple Expo den tisdagen månne? Någon som ska dit?

Ursprungligen av andy:

Har Apple nån Keynote i Paris på Apple Expo den tisdagen månne?

Nej.

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1980

  • Medlem
  • 2006-08-31 19:20

För övrigt tror jag på nya Cinema Displays!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 19:29

Jag fortsätter naivt hoppas på en Iphone, så jag kan skaffa en sådan!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-06 23:57
Ursprungligen av Rumpanbar:

Jag fortsätter naivt hoppas på en Iphone, så jag kan skaffa en sådan!

Jag också, jag har längtat, och väntat i flera år nu.

Ny ipod nano troligtvis i mini kläder och olika färger, plus mer minne.

Själv hoppas jag på en Airport Express med video-möjlighet.

Gärna AE med videomöjlighet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-31 20:15

Det blir iaf ny iMac. Absolut!! Så är det bara.

Yes!!

Det vore trevligt om de släppte en kraftfullare ipod - dessvärre lär detta dröja till närmare jul.

Det jag verkligen skulle hoppas på är en ny mac mini och Front row med inspelningsmöjligheter - men detta lär inte komma förrän 2007.

Ursprungligen av draags:

Det jag verkligen skulle hoppas på är en ny mac mini och Front row med inspelningsmöjligheter - men detta lär inte komma förrän 2007.

Var inte så säker...

Ursprungligen av Hagelin:

En mac mini kan komma men hmm antagligen inte något "mediacenter" Front row 2 ska komma med Leopard så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 22:18

Om man håller ett event den 12 sep lär det inte vara några direkt pro-produkter man pratar om. IBC som är europas största pro video / broadcastmässa slutar den dagen och Apple har ofta en stor monter där.

Tablet Mac… Please… Hoppas Apple gör något majoriten har nytta av

Uppdaterade iPods inte omöjligt i samband med en ny iTunes Movie Store (Apple börjar verkligen gå ut för vad gäller valumärkesnamn… Filmer och TV-program på en "iTunes" butik... Mac Pro… iiish, men det är en annan diskussion)

Uppdaterade Core Duo maskiner vore inte osannolikt heller även när det är anknytet till Apple Expo Paris.

Vad som har enormt behov av en uppdatering är just iSight och Air Port (basstationer) då dessa inte får säljas i Europa längre.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 00:07

Vilken dålig fantasi dom flesta har här.

Tror inte Apple samlar världspressen för att säga "öö, nu har vi en ny processor i våra datorer". Nej det är såklart något lite mer unikt, annars räcker det med en pressrelease.

Har inga tips själv mer än att det kan vara inom itunes hållet. Dvs. en mobil, kan vara dvd filmer i music store, en mediacenter osv.

Ny processor i MBP verkar ju troligt om man klickar sig vidare på den där länken.
Undrar om det kommer en modell med nvida-kort nu, eller nått som är mer åt CAD-hållet.

Ny iPod lär nog komma, det känns ju självklart nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-09-01 07:34

God tid innan dom hinner skicka min mac pro iaf så blir det uppgradering / prissänkning så får jag ju den hehe bästa kuppen skulle vara om dom skulle släppa Leopard men det tror jag knappast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 10:40

Njae, Front Row 2 har det aldrig talats om så vitt jag vet.

"Leopard will ship with the next generation of Fron Row" sa väl Steve? Det skulle kunna innebära en uppdatering av Front Row innan Leopard kommer.

Ja då kan man fortfarande hoppas på något.

itunes med filmer på, kanske en ny ipod som kan hantera det. jag tror inte på någon ny dator men jag väntar med min beställning ändå....

Kanske blir något mer med Iphone? Läste på N24 (http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13585733.asp), kanske verkar lovande. Eller?

Blev något fel med länken. Sorry, här kommer den rätta som ska funka; http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13585733.asp

Bevaka tråden